Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 891 ggr
Besthamster
0

HJÄLP!!

jag hittar ingen bra Bur som stor! (ska passa en guldhamster)

snälla länka på bra burar!!!😭

annlen68
0

Vad är stor för dig?  Det finns duna multy medium (71 cm lång) duna multy maxi (99 cm lång)  t ex….de finns på de flesta sajter som säljer djurartiklar som zoozoo.com, zooplus.se …

Cindy S
0

Samla 130l plastlåda från IKEA fungerar som bur(utan lock eller nätlock).

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fiona1234
0

Jag personligen gillar duna fun burar. Finns i normal och large, sen så finns även vanliga duna burar och skulle då rekommendera multy eller maxi dunan, googla så får du upp hemsidor 🙂

Akvarium kan man också köpa! De är stora, lätta att inreda samt väldigt snygga! Brukar finnas billiga på blocket tex, även duna burar brukar säljas på blocket titt som tätt 🙂

Många kommer säkert rekommendera samla lådan, men det gör inte jag.

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Besthamster
0

tack för svaren!jag vill helst inte ha en samlarlåda.Jag menar inte att det är fel på dom men jag vill ha ungefär en 71 cm Bur kanske?

ska kolla på duna buren (om den hette så:-) )

Surpan
0

#3 varför inte..? Jag letar också ny Bur och står och velar lite.

/Surpan

Fiona1234
0

#5 Det är inget man förvarar ett levande djur i, för dålig luft, de kan inte se ut, extremt ful och otymplig.

Cindy S
0

#6 Är det verkligen sämra luft än i akvarium och duna? Där det ju också bara öppet i taket, förutom de dunor med galler på sidorna, vilket kan bara ett problem i sig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fiona1234
0

#7 Ja, det tycker jag då många tar ett lock och bara borrar hål/lägger locket halvt över buren vilket får en usel luftkonditionering. Duna burarna är anpassade till smådjur och har luft hål lite här och var, även de vanliga duna burarna har luft hål vid spännena på sidorna. Jag har inget lock på mina akvarium så det är mycket bättre luft där, samt de kan se ut genom glaset.

Fanny Lundqvist
0

Detolf vitrinskåp från ikea! Funkerar som ett stort akvarium om man struntar i hyllplanen, dörren och lägger skåpet på sidan. 43x163cm, kostar 499kr!

Cindy S
0

Fungerar bäst till dvärghamster, annars behövs lock(eller väldigt låg inredning/inte så mycket bottenmaterial).

Säljs ofta för hälften av priset på blocket.

Jessica Jones (2015-)

annlen68
0

#4  Om du ska köpa t ex en dunabur kan jag rekommendera zoozoo.com. De har låga priser jämfört med om du köper i en djuraffär. Ibland har de kampanj. Vi köpte tex vår duna multy medium, 71 cm, för endast 389 kr. I djuraffär ligger de på runt 700 kr!  Dessutom är frakten gratis ända fram till din dörr :)

tilde.wahlgren
0

www.pwss.se tycker detta är världens bästa sida!

Hjärta SVEA Hjärta 

Mirre395
1

#8 Fast det är ju inte mer luft som kommer in i ett akvarium än vad det gör i en öppen samla låda? Sen kan man också sätta nät på väggarna så att hamstern ser ut. Hamstrar har inget behov av att se ut heller. Det är väl mer vi som vill se in:) Jag skulle inte vilja ha en samla låda för jag tycker inte dem är så fina i mina ögon, men dem är väldigt praktiska:) och vad dem igentligen har för funktion har ju ingen betydelse. Det är ju samma sak som att jag inte skulle kunna ha en DETOLF som Bur för att det har varigt ett vitrinskåp? Så jag håller inte riktigt med dig i den saken:)

Mirre395
0

#0 Akvarier, terrarier, samlalådor, DETOLF vitrinskåp, dunaburar, hemmagjorda burar… Det finns massor av bra hamsterburar som är lätta att hitta/göra!:) Lyck till!;)

Mirre395
0

Kolla runt lite på blocket och gerbil/akvariefisk/reptiler iFokus! Dem brukar nästa alltid ha ett akvarium/terrarium till salu för en billig peng!;)

Besthamster
0

tack

hur mkt kostar frakten?

Cireea
0

Samlalådor ser dom ju visst igenom ? 🤔Mina samlalådor är genomskinliga samt att jag har stora hål med nät över i taket. Perfekt luftkonditionering.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cindy S
0

#8 Ok, men då kanske du borde nämna det när du kritiserar lådorna, att det kan vara ok ventilation om man gör rätt. Det finns ju akvarium med lock med, men du rekommenderade dem.

Jessica Jones (2015-)