Barnmat
Jag har några funderingar angående Barnmat, är Barnmat något som är uppskattat hos hamstrar? Och i så fall, vilken sort är mest uppskattad?
Har fryst ned lite osockrade och c-vitaminrika puréer till gerbilen och mössen, som bara är att värma. Då håller det sig mkt längre. :)
Har även fryst ned pasta med köttfärsås för barn över 1,5 år, skulle det kunna vara något att ge eller är det för fett?
min hamster älskar majs&potatis puré .. de e hans favorit ..
<hejsan Maria!
Pasta med köttfärsås är inget för hamstrar. Puréerna som är med kyckling/potatis/ och liknande för barn på 4-6 är helt oki.
All mat med för mkt tillsatser och smaker är inte bra, men eftersom denna första smakportion är mild för våra små så går det bra för hamstrar.
Kram!
Jag har testat Majs & potatis, å nåt med kött av nåt slag (minns inte va den hette), men varken det eller fruktpuré har varit speciellt populärt här hemma. Hunden å en av katterna gillade det dock :D
alla pureer som är från 4-8 månader är oki, sålänge det inte är jätte mycket lök i. min Busan älskar, slottspure, kalopspure, lax och potatis pure, palsternacka och potatis pure, bifstroganof pure, kyckling och pasta pure, kyckling och grönsaks pure, brokoli pute, blomkåls pure, majs pure, aprikos pure m.m.

jag har gjort egen morotspurré som min hamster älskar. Hon har också fått smaka en päronpurrée men hon verkar föredra morotspurréen.
Mina hamstrar(En vuxen och 8 ungar) gillar Grönsaker och Kalvkötts puré från 4 månader.
#5, hur gör du?
Värd på Choklad iFokus

#6 jag bara kokar morötterna tills de blir jätte mjuka, sen mixar jag dom med en stavmixer tills de blivit en purée.