Aktivering till ensam dvärg alt. ihopsättning.
Förra ägaren till min Silke(1,5 år) sa att en ihopsättning hade misslyckats(Silkes syster dog så hon blev ensam), så jag fick Silke fullt medveten om att hon är en ensamdvärg, men jag känner att jag har idétorka på hur jag kan aktivera henne, och tror inte hon får ut så mycket av mitt gullande, så jag funderar på ihopsättning.
Inte i samma Bur, men att de nya campbells bor i en Bur bredvid. Det skulle du vara en duna(med galler) och de nya skulle vara i en Samla. Tror ni de kan språkas ändå och "umgås"? Mer som kolonidjur än gruppdjur? Kan de mötas i lekhagen(kanske genom galler)?
Jag ska höra med den förra ägaren om ihopsättning inte fungerade för att Silke var aggressiv, då hoppar jag över ihopsättningsförsök i hagen.
Frågan är då hur jag kan aktivera henne tills jag vet om jag kan köpa fler hamstrar.
Jag gullar med henne(hon är totalt ointresserad, ville inte bli klappad hos förra ägaren heller, svarar inte på namn), hon får vara i lekhagen varje dag(jag ska skaffa en större för hon verkar uttråkad), jag ska skaffa en låda med bara spån för henne att gräva i, jag ger henne nya leksaker någon dag i veckan, möblerar om i lekhagen. Vad mer kan jag göra? Nämn gärna leksaker/aktivering. Jag funderar på klickerträning för lydnad, men ägnar mig hellre åt att bygga hinderbanor som hon får utforska själv.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -