Guldhamstrarna var med campbellsen 0
Idag när jag skulle gå till hamstrarna såg jag att guldhamster ungarna och doms mamma var med campbells hanen :0 då såg jag att dom hade öppnat buren för jag hade stoppat en brädbit i mellan burarna. Dom hade inte gjort illa han eller något liknade som tur var dom sov med varan :)
Guldhamtrar ska ju bo ensamma . Campelldvärghamster par el flera utav samma kön ska bo te sammans..
#1 Guldhonan har ju ungar och därför bor med dom just nu tills dom är redo att skiljas ifrån henne. Sen så vill inte alla dvärgar bo i grupp heller, finns dom som bara vill bo ensamma även fast det står att dom inte ska det.
Arsatazz hamsteruppfödning
Vilken tur du haft. Var de i hanens Bur?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag skriver va jag vet o kan . Men dom e helt olika arter ju
#3 Dom var i campbellsens bur
så får de inte va …
Nikodemus, du har helt rätt. Man ska inte ha en campbells och en guldhamster ihop. Vad jag har förstått så hade dvärgen rymt till guldhamstern och dess ungar. Dom ska ju inte vara tillsammans annars nej.
Du hade tur TS, det kunde ha slutat dåligt. Förstår dock inte varför du hade en bräda emellan burarna? :)
//Flöffo
Tack för det.
Det kanske inte blev slagsmål eftersom honan inte kände att det var hennes revir. Söt och skräckinjagande syn antar jag att det var. :)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -