Tips på hamstergodis
Hej! Har ni nga bra tips på godis man kan köpa i internetbutiker eller affärer? Min hamster har tyvärr världens lataste matte, så jag gör själv inget gott åt honom 😉
Finns ju hur mycket som helst i både nätbutiker samt fysiska djurbutiker :) Vår hamster är dock måttligt förtjust i köpt hamster"godis". Hennes absoluta favorit är gröna ärtor, det är godis för henne :)
Ja, det finns ju hur många sorter som helst. Det är därför jag frågar om just en eller två som är nyttiga och uppskattade 🙂
Din tjej kanske skulle bli avundsjuk om hon visste att min grabb får ärtor nästan varje dag. Han älskar dem också, men har bytt lite till bönor och Barnmat, för han verkade tröttna på dem ett tag. Men nu är de goda igen 😉
#2 Vad roliga de är :) Ett tips jag kan ge dig när du kollar efter hamstergodis; köp inte sånt som det är tillsatt socker i. Det är ju väldigt onödigt.
Jag tror det är så olika från hamster till hamster. Pröva med billiga och naturliga godsaker först och gå vidare från det. Annars så är de där fröpinnarna med honung något jag rekommenderar.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Fröpinnar med honung innehåller socker va?
Jordnötter, hasselnötter och mandel gillar mina, osaltat såklart. Även hundgodis kan man ge. Små godispluttar från djuraffären är ju en favorit, men då det är ganska sött så blir det bara ibland.
Jordnötter, hasselnötter och mandel gillar mina, osaltat såklart. Även hundgodis kan man ge. Små godispluttar från djuraffären är ju en favorit, men då det är ganska sött så blir det bara ibland.
#5 Det gör de säkert. Honungen är troligtvis inte nyttig.
Man kan ju göra eget hemma med. Ta pinnar, göra ett slags lim av mjöl och vatten och hälla i lite honung, doppa det i en fröblandning.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gör hemmagjorda godisar vet jag.
här är ett exempel finns fler på youtube om man kollar runt :)
Om du ska köpa köp helst inte sånt som har tillsatt socker eller honung eller så mest bara onödigt. Du kan ju också köpa någon Barnmat med frukt eller typ såna här: https://animail.se/jr-farm-majskolvar-2-p.html
#10 men du gav ju tips om fröpinnar med honung här ovan? :) Det var ju det jag skrev i inlägg #3 att man skulle undvika att köpa sockrade produkter :)
#11 vart har jag tipsat om fröpinnar med honung? jag länkade torkade majskolvar. Och vad spelar det för roll att du sagt att man ska undvika det, jag kan väl också säga det? plus om du minns första gången du frågade efter hamstergodis så var det jag som skrev till dig att du borde undvika att köpa sockrade produkter vilket du gjort innan :)
Kräckers älskar mina och de har de alltid fått, tycker folk överreagerar med sockerhalten ibland, ska vi människor aldrig heller få godis ibland? ;)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag tycker visst man kan ge saker med riktigt socker men man kan ju tänka på att hamstern antagligen inte bryr sig om det är tillsatt socker eller ej och det är mer hälsosamt om den får något annat snacks utan tillsatt socker. Så jag tycker inte det är att överreagera. Alla gör det dem vill så länge deras djur mår bra av det.
#12 Ber så mycket om ursäkt! Jag ser ju nu att det var en annan som skrev det! ☺️ Jag får skylla på att jag är sjukt trött idag….😴
#15 det gör inget!! 😃
#16 👍
#17 Ja, det var jag. Jag skrev också att man ska pröva naturligt först, sa ingenting om vad du skrivit, men "annars"(alltså ifall ts vill pröva något onyttigt) så rekommenderar jag fröpinnarna.
Jessica Jones (2015-)
Ok. Fröpinnarna med honung är uppskattade. Läste på paketet att det är 0,32% honung i. Kan väl inte vara så farligt? Var akut att han behövde nåt att gnaga på, (knäckebröd tittar han inte ens på) så jag köpte de där pinnarna med honung. Sen beställde jag:
http://www.zoozoo.com/sv/ecom/product/vitakraft-emotion-kracker-wellness-2-pack-100051001
http://www.zoozoo.com/sv/ecom/product/vitakraft-rollinis-apple-40-gram-100060001
Hoppas innerligt att jag har valt rätt saker till min grabb. Ni får gärna fortsätta att skriva vad era sötnosar tycker om. Alltid roligt att få flera tips :)
Sånna här Gnagpinnar älskar mina hamstrar också :) https://animail.se/crayon-crunchers-3-pack.html
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#19 Jag tycker så här: det är inte hela världen att äta något gott ibland. Bara man inte ger dem gottis varje dag, utan bara nångång ibland :) Jag ska också köpa något liknande till vår hamster som lite helggott :)
Erinshamsters ( se video på #9) är en jättebra kanal med hamster skötsel och massor av tips för att göra roliga godisar till hamstrar/gnagare. Här är en länk till kanalen: https://m.youtube.com/user/ErinsHamsters