Barnmat med kyckling
Hej! Undrar hur ni gör med barnmatssorterna med kyckling? Ger ni det kallt eller varmt? Tänker på att det pratas mycket om kycklingkött här, och hur det kan vara farligt för hamstrar. Men det kanske bara gäller rått kött? Är det nån skillnad på känslighet mellan guldhamstrar och dvärghamstrar? Skulle uppskatta svar, för jag vill gärna veta vilka barnmatssorter jag kan prova till min grabb här.
Den är redan tillagad så du kan servera den hur du än vill
Ok, vad bra. Finns ju så många olika med kyckling. Tack för svaret 🙂
Kyckling med coucous är en stor favorit här ;-)
Kyckling med coucous är en stor favorit här ;-)
#3: Ok. Får prova det till herr kräsen. Här duger inte vadsomhelst. Grönsaker av alla dess slag är uppskattat, men mjölkprodukter som yoghurt och keso tittar han inte ens på.
Hur är det med det där med lök? Har läst att de inte ska få sån Barnmat med lök i, samtidigt som det är många som ger dem spaghetti och köttfärssås. Har ännu inte hittat nån utan lök.
#5 Bra det för hamstrar ska inte ha mjölkprodukter nämligen :)
#5 hamstrar ska inte ha lök! Oftast brukar man ju tillägga lök efter att man stekt köttet?
Kyckling med coucous är utan lök iallafall den från semper
MikaelaR: Är det den med kyckling , couscous och basilika du brukar köpa? Hittade ingen annan.
#10 Menade det, men tror inte basilikan spelar någon roll :)
#10 Det stämmer att det är basilika i. Men det är väldigt lite. Har provsmakat och den känns inte.
Har försökt hitta vilka örter de kan äta. Är det nån som vet? Tänkte ingår basilika och oregano (som det också är i den med kyckling och couscous) så kanske det inte är farligt. Nga mer sorter ni brukar ge era sötnosar? Har provat majs- och potatispuré och päronpuré. Det var uppskattat.