Jag har testat flera olika på min Laban men hans absoluta favorit är den med kalkon, majs & potatis. Har inte i huvet nu vad märket heter… Bara det inte innehåller lök eller salt så går det bra. Jag ser gärna att det har lite kött i sig då jag tycker det är svårt ibland annars att hitta bra kött till hamstrar!
#1 tack för svar , ger du någon gång dehär efterrätterna dvs. frukt , bär och grönsakspureer?
På mina hamstrar har jag testat "majs & potatis" och "päron-pure".
De ser ut såhär:
http://www.semperbarnmat.se/sites/default/files/product_images/majs_potatis_4_manader_jpg500p.jpg
http://www.semperbarnmat.se/sites/default/files/product_images/paron_5_manader_jpg500p.jpg
Båda hamstrarna älskar de smakerna! :D
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#3 tack för svar , ska testa idag :)
#4 Ok, vilka smaker ska du testa?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Potatis & majs / päron :)
Vad tyckte din hamster om det? Gissar på mums! Jag har aldrig provat några andra sorter än dom med kött i.
Min nya guldhamster äter Barnmat morgon och kväll. :)
Live
Laugh
Love 
Majs- och potatispuré är uppskattat här.
Måste fråga om ni ger detta som lite extra tillägg utöver ordinarie hamstermat? För det är inget man måste ge va?
Vi ger ju vår hamster complete hamster o gerbil, ett allsidigt torrfoder där de får i sig alla näringsämnen, proteiner de behöver. Utöver det ger vi såklart smakbitar av frukt, grönsaker, pasta osv. Brukar även blanda i lite smådjursblandning av fröer och liknande i torrfodret ibland för omväxlingens skull.
Men ni som ger barnmat; ger ni inget torrfoder/pellets? Eller ger ni Barnmat som lite extra "festligt" tillägg? Hoppas ni förstod vad jag menade nu :)
Såklart så ger man fröblandning/pellets vid sidan om, Barnmat är ju ett tillägg till exempel för att en hamster ska må så bra som möjligt så borde dem ha tillgång till färskfoder flera gånger i veckan(grönsaker eller liknande) men det som är bra med Barnmat är att det finns sorter med kött och olika frukter/bär/grönsaker då kan man ge det som tillskott på ett enkelt sätt.
Inget är något måste, man gör det som passar ens egen hamster.