Rå fläskfilé
Gav just min guldhamster rå fläskfilé utan att kolla på nätet om de kan äta det. Bör jag vara orolig? Snälla svara! 😔
Brukar bara ge mina råttor rått nötkött men det kanske är annorlunda med hamstrar.
Lite rått kött är ok.
Bara inte rått råttkött ;)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Ok. Det är först i efterhand jag har läst att man inte ska ge dem rått fläskkött, (nötkött är ok) så jag är superorolig! 😕
Haha nä, mata dem inte med råa råttor 😢
Ej tillagat fläskkött är ju inte bra för människor (liksom rå kyckling), så jag kan tänka mig att det inte är bra för djur heller..? Eller drar jag helt fel slutsatser?
Hursomhelst så kan du inte göra så mycket åt det nu (om den inte har sparat i boet, så du kan plocka bort). I fortsättningen skulle jag, om jag var du, hålla mig till ren nötfärs eller tillagat kött.
#5 Många djur äter höns, så om kycklingen har du nog fel. Vi människor är veka och tål inte det djur klarar.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Det kan finnas trikiner i rått griskött, gäller all griskött. Råkyckling är det salmonella i värstafall. Salmonella kan även finnas i griskött. Jag ger aldrig några djur rå griskött.
Kommer aldrig mer att göra om det! Livrädd att nåt ska hända honom. Är alltid så noga med vad han äter, förutom de här gången klantade jag mig. Vet inte vad jag tänkte på 😕 Det som bekymrar mig så här efteråt är om han blir sjuk efter. De senaste dagarna har han varit som vanligt. Fast han tittade så på mig när jag grät utanför hans Bur.
Misstag kan vem som helst göra 🙂 Han verkar ju inte ha blivit sjuk, så slappna av.