Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 384 ggr
ebbamedruby
0

Har gått ner mycket i vikt

Hej!

Jag har, från att tycka att hon är lite knubbig, börjat tycka att min guldhamster Ruby känns lite tunn. Jag vägde henne nu och hon vägde endast ca 100 g och det är väldigt lite med tanke på att hon vägde strax över 200 g i början av juni. Hon verkar nu när jag tänker efter slöare än vanligt, springer inte lika mycket och sprattlar inte alls när jag lyfter henne som hon gjorde förut m.m. Hon verkar ha lite nedsatt syn då hon kastat sig ner från mitt ben flera gånger  (oskadd, som tur är, det är kanske 8 cm) kanske ätit lite mindre - något jag ej reflekterat över. Känns inte som det är några problem att göda upp henne (solrosfrön, Barnmat etc): men jag undrar  vad det här kan bero på. Så, några förslag vad viktnedgång kan tyda på.

annlen68
0

Hur gammal är hon?   Men att hon gått ner i vikt ihop med de andra symptomen du räknar upp gör att du absolut ska kontakta veterinär! Viktnedgång, och så pass mycket, är ett tecken på sjukdom.  Håller mina tummar ❤️

ebbamedruby
0

Hon är född juni 2013. Alltså drygt 1 år. 

Får fundera lite, sedan kontakta veterinär… De som jobbar här är inte speciellt bra på smådjur, dessvärre, men jag kan säkert få lite rådgivning i telefon.

annlen68
0

#2  Ja ring för rådgivning. Är ju inte bra om hon har någon sjukdom som hon lider av..