Barnmat smaker
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Jag köper vilken sort som helst, bara den är under 1 år. Det ska inte vara tillsatt salt i den. Andra brukar säga att det ska vara under 8 månader.
Mina har tyckt om det mesta, men kycking är nog favoriten.
Ok, tack :)
vilken sort typ hipp eller semper ? eller vilken sort andvänder ni?
Nu har jag precis köpt en Barnmat till dom.
De åt bara en halv tesked var, men de verkade tycka att det var gott iaf! :) Nu har jag fryst in resten så de kan få smaka lite till om några dagar. Smaken är majs och potatis! Det står att den är från 4 månader.
#3 Semper köpte jag 🙂
En favorit hos mig har alltid vart spagetti med köttfärssås :)
#5 Okej. Lägger du det i matskålen eller matar dom med sked?
#6 Lägger det på en liten tallrik ex sånt fat man har till kaffekoppar. Om man värmer det så luktar det så gott att man själv nästan vill äta upp det och jag tror hamstrarna uppskattar det ännu mer, även om kall också är gott. Jag brukar ge kall för jag inte orkar värma haha
#7 Ok, men det går väl bra att mata de med sked?? Jag gjorde det :)
#8 Men..ja?;) Det är ju sådana saker som man vet själv. Liksom, "måste man sätta på sig skor med skohorn, eller kan man ta på sig dom utan?". :p
#9 Haha, ja, jag bara undrade vad ni gjorde ;)
- Vad får inte finnas i den?
Svamp, eller lök (men går bra om det är pyttelite lök). - Hur mycket ska man ge?
Beror på hamstern och dess hull. Anpassa lite efter individ :) Min hane får mer eftersom han motionerar och håller igång väldigt mycket, och blir väldigt smal annars. - Hur ofta ska man ge? Lagom är väl kanske 1-2 gånger i veckan, men det beror även på hamsterns övriga Foder, och t.ex. hur mycket animaliskt protein det innehåller.
- Vilka smaker är favoriterna?
Olika, men lasagne + spagetti och köttfärssås är minas absoluta favoriter. Funkar även med ris och kyckling eller potatis och fisk. Finns ju även morot/potatis och annat utan kött :) - Vilka smaker är inte så uppskattade? Hmm, minns ej!
- Vilken ålder ska den vara till? Upp till 6 mån.
#11 Okej, tackar. :)
#12 Varför mata på sked? Det är väl bättre att låta dom gå och äta när de själva vill under hela natten?
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#14 I mat över 1 år är det tillsatt salt och kryddor. Det är inte bra för hamstern.
nej säger som 15,
man ska inte ge över 6 månader då det ofta är mycket mer kryddor i så osv som inte är bra för dem.