Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 912 ggr
[MikaelaR]
0

Funkar dessa lådor?

Jag funderar ju på alternativa burar förutom vanliga dunaburar som egentligen också bara är lådor. Jag hittade denna förvaringslådan hemma vet inte om det är en samla-låda jag har inte heller mätt vad för mått den har ännu men den är ganska stor ser mycket mindre ut på bild. Går den att använda som Bur? kanske måste mäta den först? tack för svar ^^

Fiona1234
1

Nej, jag tycker inte om Samla lådor för den delen, så ha kvar dina duna burar istället :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[MikaelaR]
0

Vad är skillnaden då, om samla lådorna är större än dunaburarna så är det ju båda två av samma material med mera det är väl mest priset som skiljer dem åt så länge man har öppet på toppen. Bara undrade eftersom jag har denna låda hemma och den är stor mäter jag den har den ganska bra mått tror jag 😛

Cindy S
1

Om det är bra storlek på dem och du kan ha utan lock eller väldigt stort nätlock så varför inte? Speciellt om de är större än dunaburar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[MikaelaR]
0

jag är helt säker på att den är större än dunaburarna den är väldigt stor :) Ja jag kan fixa något nätlock på eller något.. men annars kör jag på dunaburar/akvarium. Jag bara tycker att det egentligen inte borde vara så stor skillnad på plastlådor och dunaburar

Fiona1234
0

Duna burar är i hårdplast och har även luft på sidorna, samla lådorna är även så fula och otympliga tyvärr…

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[MikaelaR]
0

Ok alla har olika åsikter jag skulle också helst välja dunaburar egentligen, synd att dem inte finns i större storlekar.

[[tjattehonung]]
3

Om lådan är större än den du har nu så kan du väl byta, ju större desto bättre brukar man ju säga…

annlen68
0

#6  Dunaburar finns ju ända upp till 99 cm långa :)

[MikaelaR]
0

#8 Jag vet men jag tänkte ännu större än så vore också kul

annlen68
0

#9  Akvarium och såna där Detolf, eller vad de heter, är som sagt skitsnygga som hamsterburar. Finns det större samla-lådor än de på 130 liter? De är ju 71 cm långa. Dessutom tycker jag insynen är rätt dålig på dem…

[MikaelaR]
0

#10 Detta är inte en samla låda jag vet inte vad detta är för en låda, det är inte så dålig insyn men ja man ser bättre in i en duna Bur.

annlen68
0

#11  Nej jag vet att det inte är en samlalåda. Den där är antagligen från Jysk; har nämligen en likadan själv :)   Men det är ju samma material, lite "dimmig" insyn om man säger så.

ulrikame
0

vad har du för storlek på dunaburen?

[MikaelaR]
0

#13 vem frågar du?

ulrikame
0

mikael R

philippazon
0

Eftersom samla lådor är genomskinliga så upplever jag att min hamster bara "hoppade" mot vägarna hela tiden, antagligen för att han kunde smkymta en utsida. Duna Bur funkar mycket bättre för honom. Läste någon som hade en 1m duna, hennes hamster trivdes inte i så stort så hon flyttade ner till 71cm. 

Om man har en hamster och en Bur som är sjuhelsickes stor, så tvivlar jag på om hamster kommer trivas. Klart mna vill ha så stort som möjligt, men de gillar inte öppna ytor, vad jag vet och upplevt och isf måste man ha super mycket inredning. Det kanske bara var den hamstern som inte trivdes men om jag var du skulle jag inte stsa på en Bur större än ca 120cm. 🙂

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

[MikaelaR]
0

Jag tror inte riktigt på det du säger #16 jag tror att hamstrar och andra djur i fångenskap trivs på så stora ytor som möjligt

Deviance
0

#16 och #17
Den här videon förklarar väldigt bra!
https://www.youtube.com/watch?v=U7eYGu6OZJw&list=UUFmrfBN7qjyP5j8nbw6sO1w

Hamstrar gillar stora burar men inte öppna ytor eftersom det är skrämmande att inte kunna gömma sig :)
Så om du kan inreda med mycket grejer så absolut kör på en stor Bur!! Det går ju att stoppa in kartonger och grejer för att fylla ut det så man behöver ju inte köpa massa dyra saker.

hamstrar & fotografering

philippazon
0

Jag menade som #18 sa.

»♛❣❣Hälsningar❣♛«