Skaffa hamster?
Jag är jättesugen på att skaffa en eller ett par små hamstrar! Är inte väldigt påläst och skulle bli jätteglad om ni delade med er av hur ni tar hand om er/era hamstrar, kostnader och hur många hamstrar man kan ha i samma Bur :) Tack!!
Vill du ha guldhamster eller dvärghamster?
I'm out 
#1 Guldhamster!
Guldhamstrar lever ensamma, det går ite att ha två Guldfisken hamstrar i samma Bur. Att ha hamster är kul, men man ska tänka på att man köper ett nattaktivt djur. De är mycket söta och roliga att följa i deras utveckling från småttingar till vuxen ålder. De är bra första djur då de inte är så svår skötta heller! Min hamster får vara uppe i famnen varje dag! Samt att han varjedag/varannan dag får komma ut och springa i lekhage/mitt rum. Han får färska grönsaker varje kväll, samt fri tillgång till fröblandning/pellets. Varje kväll byter jag alltså mat, vatten & Sand samt ger honom massor med kärlek! Hamstrar må vara små, men dom har enormt stora hjärtan och stora personligheter, och jag är överlycklig över att ha min lilla fina kille! Lycka till med din hamster! :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
2# Tack :) Hur ofta borde man städa buren om man har en relativt stor Bur vilket jag ska köpa om jag skaffa hamster? Kan man vända på deras dygn på något sätt så de blir "dagdjur"? Ungefär hur gamla brukar de bli?
När buren ser skitig ut
#4 När det behövs, men brukar vara en gång i månaden :) Nja, det går väl men inge att rekommendera, men om man byter mat, vatten osv vid en viss tid så brukar de oftast ändra rutin :) ca 2-3 år blir de :) Såg i din profil att du bodde i Nacka, bor i Haninge vilket är väldigt nära haha. Föder upp guldhamstrar och du får ju gärna komma och kika och ställa massa frågor, men om det låter intressant kan du ju skicka pm :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#6 1 hång i månaden? det är väl 1 gång / vecka? Som sagt guldhamstrar ska man bara ha en av då de annars (om man har 2) kan slåss till döden)
I'm out 
Man kan städa bort allt bottenunderlag 1 gång i månaden, sandbad kan man byta varje dag för annars finns det risk att det börjar lukta väldigt mycket dem flesta hamstrar kissar ju där!
Finns det någon sorts hamster som kan bo tillsammans med andra hamstrar?
Alla sorters dvärghamstrar UTOM kinesisk
I'm out 
Vissa dvärgar, cambells och roborovskis är väldigt sociala och bor i par eller i grupp. :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Okej, tack så mycket för svaren! :)
Buren ska minst vara 0,12 kvm till en guldhamster och 0,9 kvm åt en dvärghamster, så att du inte köper fel mått, men det är minimåtten, för stort kan det aldrig bli! 😉
I'm out