Dåligt samvete...
Jag har väldigt dåligt samvete för att jag har min hamster i en mini duna :( Den har en galler avdelning med rör på utsidan, men han bet på gallret och fick ett sår på nosen, så förtillfället är det som en helt vanlig miiduna.
Jag köpte buren för 800kr och det känns som totalt börtslösing av pengar att använda den i några veckor för att sedan inte använda den mer, men jag har ändå så dåligt samvete för att han bor i en liten Bur, jag vet inte vad jag ska göra. Ha älskar att springa i sina rör också och när jag har honom i en samla låda så bara försöker han klättra på väggarna, tror det är samma med akvarium. :/
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Vi hade också en sån där Bur till vår guldhamster. Vi blev rekommenderade den, men det är ju egentligen till dvärghamstrar. Så nu har vi en vanlig miniduna, men väntar på en duna multy medium som är 71 cm lång.
Vår klättrar också på väggarna ibland men jag hoppas det blir bättre när hon får större Bur och vi får plats med mer saker. Burar med rör är onödigt, går ju lika bra att lägga in toa- och hushållsrullar :)
Köp en ny Bur och lägg ut den du har på Blocket :) Vi lyckades sälja våran där för 600 kr och det är jag jättenöjd med :)
#2 Känns ändå som slöseri med pengar. Blir galen på mig själv som var så dum att jag ens köpte en.. :/ Men tack för svar.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Du kan ju använda den du har nu som lekplats i framtiden. Om du inte har bättre alternativ förstås.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#3 Äsh, ha inte det! Vi gör alla knasiga inköp i början, för burarna ser fina och häftiga ut! Även jag har köpt en sån Bur, dock till dvärghamster. Men använder aldrig rördelen nu för tiden.
Men du kan ju sälja den och köpa en annan Bur som är bättre. Visst, du får nog inte igen alla pengar för den, men är den i fint skick bör du kunna få lite grand iallafall. Bättre än ingenting. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Titta, i samma stad http://hamster.ifokus.se/discussions/542833dbce12c4089e00efde-bortskankes-akvarium :)
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#7 tack men mamma vill inte åka så långt för att hämta, tyvärr :(
»♛❣❣Hälsningar❣♛«