Varför så pigg?
Hej! Jag har hafft min hamster jag vet inte riktigt hur länge men kanske en månad eller så skulle jag tro, under hella denna tidne har hon varit understimulerad då hennes Bur varit liten och jag knappt kunnat ta ut henne pga inte gjort det säker åt henne, men den senaste tiden har jag tagit ut henne i minst en timme varje dag och jag lägger in nya roliga leksaker/tuggleksaker i hennes Bur hella tiden, men ändå så har hon så mycket energi, den tar aldrig slut och hon försöker alltid ta sig ut ur buren, hon ska få en större, men den ligger i frådet under en massa grejer som måste rensas av min syster om äger allt innan jag kommer åt den! Hur kan jag göra för att trötta ut henne, vill ju inte att hon inte ska trivas i sin egen Bur! :/
var det inte du som sa att du inte hade någon hamster?
Hamsrar har ju olika individer. Bara för att en person är soffpotatis och gillar att chilla så betyder det ju inte att den hurtfriska personen är understimulerad, har bara mer energi
TS om jag va du skulle jag rota fram den där större buren bland din systers grejer & sen bara lägga tillbaka alla hennes saker så din hamster får en större bur👍😊 jag har 4 guldar varav 3 aldrig försöker rymma medans min ena hona vill ut hela tiden. Det är som Tanjis säger, bara olika personligheter. Känn dig inte stressad/orolig över det!
Jag frågade ifall jag fick det men min mamma vill inte ha mig rotandes bland allt (rädd att jag pajar någonting) Så det är mer av ett personlighetsdrag? :o Hon gillr att bita sönder både plast och galler menar jag (hon gjorde ett så stort hål i buren att hon nästan kom ut, hon fastnade med huvudet i det, nu har jag satt upp ett skydd som funkar bättre än jag trodde där i alla fall! :)
Är hamstern fortfarande ung? Min är 10 veckor och har också en enorm energi sena kvällar :) Antar att de lugnar sig med åldern precis som vi människor 😃
ung är hon ju fick henne när hon var tio veckor och hon borde väl vara ca 15 nu om jag räknar rätt xd Men ja det skulle väl vara det, hoppas hon lugnar sig snart ^^