Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 715 ggr
annlen68
2014-09-16 11:10
0

Bajset "fastnar" - för löst?

Vår 9 veckors guldhamster-honas bajs är oftast små hårda "kottar". På senare tid har det ibland fastnat i huset. Det är inte löst men heller inte stenhårt; men så pass så att en del "kulor" fastnar på underlaget. Normalt sett så är det ju bara att plocka de små hårda kulorna. Hoppas ni förstå4r vad jag menar.

Behöver jag känna mig orolig?  Hon får Complete hamster o gerbil varje dag med tillägg av färsk frukt/grönsak varje dag, knäcke eller t ex ägg ibland och såklart tillgång till färskt vatten varje dag.

Fiona1234
2014-09-16 11:18
0

Grönsaker innehåller mycket vatten, så minska lite med grönsaker och ge tex Barnmat, ägg mm, alltså fastare mat :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

annlen68
2014-09-16 11:22
0

#1  Ok, det ska jag prova.  Är hamstrar känsliga  för mycket vatten?  Är det vanligt att bajset kan bli lite lösare i konsistensen?

Fiona1234
2014-09-16 12:29
0

Ja dom kan få lösare av tex mycket gurka :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

illyria1989
2014-09-16 13:08
0

Doris blev väldigt lös första gången hon fick gurka, jag blev jätteorolig men det gick över till dagen efter. Nu har vi uppehåll på grönsaker ett tag.

annlen68
2014-09-16 13:27
0

#4  Ja gurka ska man kanske vara försiktig med - det innehåller ju en hel del vatten. Jag är också försiktig med grönsaker nu, men ikväll ska hon få prova persilja :) Har hört att det ska vara en hamsterdelikatess :)

Man är så orolig för de små liven; första hamstern är kanske ungefär som första barnet :)