Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 356 ggr
Siastassar
0

Tur i oturen!!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta kunde gått riktigt illa… Min guldhamster Lovis var vaken redan 16.15 idag & pigg så jag lät henne komma upp ur buren tidigare än normalt. Gosa lite sen satte jag henne i badkaret där det finns massor med aktiveringssaker till hamstrarna. Efter en stund skulle jag åka in till stan så jag tar upp henne & sätter tillbaka henne i sin Bur. (Trodde jag) Åker iväg & kom hem 19.30 går förbi & tittar ner i samlalådan & ser till min förskräckelse att Lovis är där i Biancas samlalåda. Stackars Bianca sitter uppflugen på taket till sitt trähus & Lovis gnager på lönngrenen. 😱 Fiskar direkt upp Lovis & kollar igenom kroppen samt päls, inte en enda skråma. Sätter henne i hennes samlalåda som är på hylla ovanför Biancas & vill genast kolla att lilla Bianca är okej men hon var så skärrad & stog på bakbenen beredd att hugga mig så jag väntade en 1/2 timme & under tiden hade hon smygit runt i sin Bur & försäkrat sig att inkräktaren var borta & på så vis lugnat ner sig. Vilken tur jag hade för Bianca är oxå helt oskadd❤️ Till mitt försvar så bytte jag plats på deras lådor för knappt 2 veckor sen & i all hast hade jag satt ner Lovis till Bianca😔 det lär inte hända igen. De första sekunderna när jag bara såg Lovis var jag säker på att Bianca låg död nånstans. Så hemsk känsla… Har nån av er varit med om att era guldar träffats av misstag nån gång? Jag va ju ändå borta på stan ett par timmar så vad som helst hade kunnat hända mina små töser… Hua! Bianca på bilden💜

Cindy S
0

Det låter som ett helt förståeligt misstag. Det går väl av bara farten. Är Bianca offwhite satin? Otroligt vacker tös.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Shalin
0

Oj jösses! En sån tur att båda två är oskadda! Det var ju bra ändå att Bianca inte blev sur, och skulle jaga bort Lovis från sitt revir, för då hade det ju blivit bråk. Men stackaren som satt rädd uppe på sitt tak :( Men kommer ju såklart inte hända igen, nu när du fått dig en tankeställare ;) Försök att inte lägga för mycket skuld på dig själv. Man kan helt enkelt ha lite för bråttom ibland, även med sina djur, och då kan det bli lite fel. Men härligt att det gick så bra :)

Jag läste en gång i en sån där hamster faktabok om guldhamstrar, där det fanns både bild och text, om att man kunde ha guldhamstrar tillsammans, bara dom hade en tillräckligt stor Bur med gömställen. Buren på bilden såg ju inte överdrivet stor ut heller. Hade varit lite intressant ändå att få veta om det skulle kunna gå, men vem vill testa det liksom?

Siastassar
0

#1 tack, men jag kände mig så hemsk & dum när jag upptäckte misstaget. Ja precis & lh med👍😊

Siastassar
0

#2 men fy så dålig bok!😳 Jag har läst på nån sida på internet att cremefärgade hanar ska vara minst benägna att bitas & funka bättre tillsammans än tex en nf & svart men att de ändå trivs allra bäst att bo ensamma dom med. Vet inte om det är sant eller ej men jag skulle iaf inte vilja försöka ta reda på det…