En gång i månaden.
1 gång per månad oftast.
Sedan beror det på om det sitter 1 eller 2 st. hamstrar (vintervita) i buren samt om det sitter honor eller hanar i den. 🙂
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Vid behov 😉
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
När jag anser att det är dags 🙂Hos vissa oftare än andra!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
När det behövs. Oftast blir det minst varannan vecka, men då har jag ett akvarium med 7 honor och ett med fem hanar, så då behövs spånet bytas oftare än om man har en eller två bara.
Vid behov, vissa hampisar är skitigare än andra. Dock städar jag sandbad och eventuella kissehörn OFTA 😃
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Jag städar ungefär var 3 vecka. Men håller koll, min lilla dvärg kissar oftast i sin toalätt. Men bajsar i sitt hus… Så plockar upp bajs och kollar toan minst en gång om dagen.
**//Amanda
Förut 1 gång i veckan, men nu har jag märkt att det är ganska onödigt så städar vid behov. Rensar dock sandbadet oftare än jag städar och möblerar om kanske två gånger i veckan.
Ni som byter en gång i månaden, eller varannan vecka…..håller ni efter bajset då? och ev. kiss? om de inte går på en särskild plats och kissar förstås :)
Jag kollar buren varje dag. Men oftast går hon på toan.
**//Amanda
En gång i månaden i lilla buren(40x75cm) och var 6-8 vecka i stora buren(46x107). En gång i veckan går jag igenom ströet och tar bort bajs och gammal mat och byter i boet. Varje kväll tar jag bort gammal mat och bajs i sovhörnet, samt rensar kisstoan.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#9 har en sån tur med min lille att hon håller sig till sandlådan, så jag bara kan byta där. :)
Jag har en liten dvärghamster och städar buren (sköljer av allting, nytt spån, nytt allt typ) varannan vecka!
Mina hamstrar kissar bara i sina sandlådor Luktar o syns ingen annanstans däremot bajsar dem lite överallt
Varannan vecka.
En eller två gånger i månaden.
//Jessie