Rex fri för första gången! :D
Nu är min hamster lös i rummet för första gången sedan hon kom hit för 15 dagar sedan :D Hon gillar att vara under sängen och det värkar gå riktigt bra för henne att springa runt på egen hand :D Hur gick det för er första gången ni släppte eran hamster lös?
Alltid gått bra.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Min var lite orolig och bakåt första gången, men när jag kom ner på golvet klättrade hon på mig och var hur trygg som helst :)
**//Amanda
Mina har alltid tagit det bra, utforskat lite försiktigt i början men sedan har de bara sprungit runt, glada och nöjda :D
Mvh Mikaela
Nu förstår jg ingenting direkt… Rex sprang runt ett litet tag på golvet och sedan började hon krafsa på väggen som hon brukar göra när hon vill ut ur buren, så jag tänkte att hon kanske ville tillbaka till sin Bur och jag lad in henne, hon började då med ens att krafsa igen och tog ut henne igen, men hon står bara och krafsar på väggen, varför gör hon så?
Första hamstern jag hade var en helt vild roborovski. Kunde inte ha henne ute ens, för hon sprang så fort. Den andra gick jättebra, hon var världens mysigaste, gnagde inte på någonting och försökte bara rymma en endaste gång om jag minns rätt. Sedan hade jag en till emellan det, men jag minns inte riktigt då an dog vid 3 månaders ålder. Tösen jag har nu funkade superbra till en början, sen upptäckte jag att hon gnagt sönder heltäckningsmattan i min garderob och en hel del kläder… Så då stängde jag garderoberna. Sedan kröp hon in i min ribbotten så nu har jag henne i ett annat rum i stället :)
Jag minns första gången jag hade hamstrarna lösa som det var igår! Först var dem livrädda och gick tillbaka till mig med jämna mellanrum men efter en liten stund var det som blixtar som sprang fram och till baka! Efter ca 10 min försvann båda två och jag kunde inte hitta dem någonstans! Efter 20 minuters letande hittade jag dem längst in bakom ett skåp där ett gammalt gossedjur hamnat. Ihop tryckta och små sovande hamstrar låg där!:) det gör dem fortfarande fast inte tillsammans.