Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 891 ggr
Mirre395
1

Hjälp! (AKUT)

Hej, jag lät en av mina dvärghamstrar springa av sig lite på golvet imorse medans jag kollade på. Efter ett tag såg jag honom inte. Jag tänkte först att han hade lagt sig i ett hörn men hittade honom inte. Till sist huttrade jag honom i en träkorg han klättrat upp i. Han hade boat in sig i en stickad mössa och antagligen försökt " fluffa upp" den. Och han hade fått en lång tråd mellan framtänderna. Han gnydde och pep och fick inte låses den! Jag försökte försiktigt dra men då skrek han!:( sen gick tråden av men lite satt kvar. Vad ska jag göra? Kan han dö? Vad kan jag göra? Är så orolig! Nu har jag tagit bort allt tyg och garn i lådan men är rädd att han inte äter normalt. Tacksam för snabba svar

Mirre395
0

" hittade"

Surpan
0

Blöder det? Sitter det nått kvar?

/Surpan

[Forest]
0

sen gick tråden av men lite satt kvar. 

T s jag hoppas du får bra tips av andra, själv hade jag ringt vetten för rådfrågat och får man svaret att avvakta tills måndag och det är kvar hade jag åkt in med hamstern till vetten.

Mirre395
0

Det blöder inte vad jag kan se. Men han vägrar låta mig komma nära munnen.

Mirre395
0

Ska jag gå till veterinären?

[Forest]
1

5 ring och rådfråga det kostar inte mycket, säger dom du kan vänta till måndag så ringer du på måndag och bokar en akut tid för en titt

Cindy S
1

Om du har tur är han bara öm efter att ha dragit och slitit. Erbjud mjuk mat, t.ex. Barnmat på burk och mosad frukt och grönsaker. Blött kattmat kanske kan fungera, eller blöt hans vanliga Foder.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Nikodemus]
0

Man kan väll inte ge Barnmat te hamstrar?

LillyAmanda
0

#8 Jo, det kan man.

**//Amanda

Flöffo
1

#8 Jo, så länge den inte innehåller kryddor (t.ex salt), lök och andra saker som inte är bra för hamstrar.

//Flöffo

Mirre395
1

Ok. Tack. Han verkar må bättre:) kan hamstrar äta kattmat? Alltså på burk. Hu länge ska han få det isånafall?

[Nikodemus]
0

De visste inte jag hm

Fiona1234
1

#11 Ja, det kan dom 🙂

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Nikodemus]
0

Okej

Cindy S
0

Lite tröstmat till sötnosen. :)

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -