Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 509 ggr
Tilda Hansson
0

Söker lh guldhamster ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag heter Tilda, bor i Göteborg och undrar om någon har en lh guldhamsterhane till salu eller möjligtvis utlåning:) Jag skulle hälst vilja ha en på runt ett år till min hona Tufs, eftersom att Tufs kanske blir för gammal innan en unge blitt mogen för parning:) Jag är verkligen djurvän och att hålla på med hamstrar och djur är nästan det ända jag gör. Jag har stora höga burar med många våningar! Jag har sökt efter lh guldhamster länge nu fast det är inte så lätt att hitta:) Jag skulle bli jätte glad om jag fick svar! Mvh Tilda!:)

Med vänliga hälsningar, TildaGlad

tilde.wahlgren
0

Den buren du beskriver är det värsta man kan ha!!!!!!

Hjärta SVEA Hjärta 

tilde.wahlgren
1

Ha en låg Bur istället utan galler på sidorna hamstrar vill häldre ha en stor bottenyta de kan trilla ner från våningarna och skada sig rejält oftast döden och absolut inga gallervåningar och har du någonsin hört talas som en klättrande vild hamster så enligt mig är du ingen djurvän om du inte tar bort gallerburarna en hamster hör inte hemma i en gallerbur förlåt om det lät elakt

Hjärta SVEA Hjärta 

Tessan01
1

Tilde.wahlgren: Tänk på hur du uttrycker dig. Du kan såra någon. TS: Jag skulle rekommendera att byta Bur, till tex en Duna, IKEA:s samla 130L, akvarium eller terrarium. Då buren du beskriver att du har, är för hög. Hamstrar bör ha lägre, men bredare burar med max 2-3 våningar. Hamstrar har ingen höjdkänsla, då dom kan gå högst upp, och sedan hoppa ner. Eller klättra på galler och hoppa ner. Om det råkar sig illa, kan hamstern bryta ben om den landar illa. Eller ennu värre dö. Så skulle verkligen rekommendera byta Bur. Visst skall du avla på hamstrarna? Jag skulle råda dig att vänta, tills du har nog med erfarenhet och info. Det kräver mycket att ha uppfödning och det kostar ju också. Alla burar, Foder, underlag, möjliga veterinär kostnader osv. Så skulle råda dig vänta ett år eller par, med din uppfödning ( om du nu skall börja med en ). Då har du nog med kunskap och erfarenhet av hamstrar :) Lycka till! Mvh. Tessan

tilde.wahlgren
0

Ok förlåt :)

Hjärta SVEA Hjärta