Gnager på buren?
min hamster har börjat med en ovana att gnaga på gallret på buren( det är bara galler som "tak" på buren) så hon ställer sig på boet och gnager för fullt.
varför och vad kan jag göra?
hon har pinnar som är till för att hon ska kunna gnaga på…
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Om du flyttar på boet. Kan de bli bättre då?
**//Amanda
#1 nix!
Då har jag inga tips. Jag vet en som smörjde in gallret med citron för då gnagde hamstern inte. Men vet inte om de e farligt eftersom de e en citrusfrukt. Jag över låter de till någon annan :)
**//Amanda
tack ändå! :)
hon gör det för att hon vill komma ut ;) aktivera henne gärna flera korta stunder o någon lång under kvällen ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Är en 130L Samla från IKEA ett alternativ till buren du har?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag köpte Fooey ultra-bitter spray när min guldhamster helt plötsligt blev "galen" och gnagade på gallret. Sprayade på papper och gned in allt galler med det, han provade gnaga men slutade snabbt.
#7 Bra tips, var kan man köpa Fooey ultra-bitterspray?
Jag skulle tro att hon gnager för att hon har tråkigt. Mer aktivering i buren och mer springtid utanför kanske? Eventuellt kan det behövas en större Bur, jag rekommenderar i så fall samma som #6.
Hamstrar brukar inte gnaga utan anledning (förutom få, oftast från djuraffär, som haft så tråkigt att dom fått den vanan och nu inte kan sluta), så man bör försöka hitta problemet till varför hon gnager, istället för att enbart hindra henne från att gnaga.
//Jessie
Köpte sprayen på nån sida med hamsterprylar, men minns inte vilken..
Sigge verkade känna nån god lukt utanför buren (han hade precis varit ute och rastats) och blev helt manisk och bara SKULLE gnaga på gallret, medans jag smörjde in gnagade han på andra ställen, när allt var sprayat så var det som om det bara sa poff så var han sitt normala jag igen.
Vad kostar en sån spray ???
Jaa, vadkostade den.. Kring 100-lappen tror jag. Helt giftfri, gjort på grapeskal, bitter som tusan, har råkat få i munnen och det smakade inte gott!
I mitt fall var det nog nte fel på buren då han har två burar ihopkopplade, varav den ena är väldigt stor och massor att göra.
Vart kan man f tag på den sprayen??
www.zoo.se www.animail.se har bla denna spray
Tack för svaret elima_2!