Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 675 ggr
Michaela-N
0

Flying saucer - ja eller nej?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kommer ev skaffa ett roborovskipar i höst och har då funderat lite angående hjul…. Har haft Hjul till alla mina hamstrar och det har funkat bra, dom har alltid haft en lite större storlek så att jag inte oroat mig för ryggskador. Men eftersom jag nu kommer ha 2 st som får dela på ett Hjul kollade jag lite på Flying saucer, men kan inte bestämma mig för om det är bra eller inte? Har sett lite videos på youtube om hamstrar som flyger av den eller snurrar runt på plattan medan den andra hamstern springer. 

Så vad tycker ni - ja eller nej till Flying saucer?

sobel
0

jag tycker absolut Ja! men jag har inte haft det men vad jag hört så flyger de inte av.
Men du får höra med någon kunnigare

Zakaraa
0

Personligen så skulle jag föredra ett Stort vanligt stående Hjul för hamster. Så pass stort att ryggen inte böjs i en böj.
Med Flying Saucer så tycker jag djuret får en helt galen vinkel på kroppen, speciellt de hamstrar som är väldigt hjul-galna och bara springer åt samma håll kommer det störa ganska rejält på kroppen (kroppen böjs i en ( vinkel )  samt att de enkelt flyger av och kan skada sig rejält om de kommit upp i hög fart (de slungar ju åt sidan) så personligen skulle jag satsa på ett Helt stort stående Hjul om jag köpte Hjul.

Kan ju tillägga att jag inte har hamster men har studerat djurs kroppar i olika typer av Hjul.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Tessan01
0

Ja, har det till mina roborovskisar. Dom ÄLSKAR den, alla 4 springer på den samtidigt, kanske nån ibland flyger av, men dom bryr sig inte. :D Mina gillar inte alls Hjul, så det fick bli en flying saucer. Har haft haft flera flying saucers i buren, men alla springer på den ena bara :P Så jag skulle rekommendera dom :)

Scorpio97
0

Jag föredrar tefat framför vanliga Hjul. Sen precis som med Hjul får man ju hålla koll så dom inte springer för mycket.

//Jessie

[MARWAKE]
0

Jag har det till mina, tycker det fungerar bra, väldigt tysta är dom. Men det kan ta ett tag innan de fattar tekniken :P speciellt om de är vana med Hjul innan

Lojs
0

Jag hade kunnat tänka mig det största tefatet till dvärgar. Jag har ett stort tefat till mina guldar och jag gillar det inte, de springer snett i kroppen och bytar inte håll så de tränar sina muskler fel. Jag har numera bara tefatet i min ena rasthage så de bara får leka med det ibland.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.