Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 464 ggr
uz00x
0

Tog nästan livet på den!

Idag kom jag hem från skolan som vilken dag som hällst.  Jag träffade Rex och umgicks lite med henne, träffade resterande djur och sedan gick jag ner och gjorde mat. Under denna tiden var min lillasyster och kollade på rex (kolla inte röra var dealen vi hade) och det gjorde hon bra. Senare på dagen (ca 10 minuter sedan) å hörde jag hur något var under min säng, kollar och i ventilationshålet som jag tillfälligtvis satt en bok över har en vis Rex kommit in i, jag får snabbt och smidigt ur henne och lägger ner henne igen och börjar underöka vart ho tog sig ut jag ser snart att buren som måste stå direkt mot väggen är sne så hon kommer ut på sidan och vrider rätt den när jag upptäcker att Rex låg imellan, på väg ut igen. Hon är helt tyst, rör sig inte och jag drar bort "buren" och hon ger ifrån sig ett skrik, hon rör sig inte på flera sekunder och jag börjar nästan gråta, men så fort jag kommer nära henne med händerna reser hon sig och sticker, jag har kollt fingrar osv och de värkar normala, hon gräver även ormalt och håller på förfult i sin gamla lilla Bur som jag snabbt flyttade henne till. 

Känner mig riktigt dålig just nu…Bara på ett fåtal dagar har jag nästan dödat henne av mistag….

Är rädd att hon kan ha bruttit något däremot, hon klämde framdelen av kroppen, finns det något där som kan brytas men som den fortfarande kan hålla på som normalt med?

Mr.J
0

Ingen aning hur det ser ut med anatomin, dvs om hon klämt något, men ha henne under uppsikt under några dagar, om hon gräver normalt är ju framtassarna mest troligt ok! hur är det när hon går? ser hon ut att halta något?

sen kan det hända att hon fastnat, inser hon inte kan komma loss och "spelar"….har för mig jag läst någonstans att hamstar kan spela skadade om dom blir rädda.

men som sagt ha henne under uppsikt under några dagar och se om hon verkar röra sig konstigt! :)

uz00x
0

Hon går och gör allting normalt :) och ja de i försig :) Hoppas hon mest bara spelade i å fall :) Har henne under uppsickt och ger henne en del pumpafrön som komposation typ xd

nakuta
0

Hon kan ju ha fått ont även om inget är brutet, precis som vi människor kan få, så mitt råd ät att avvakta lite, är där något brutet är det mest troligen revben eller så.
Men så länge hon är som vanligt och inte slutar äta och dricka så tror jag inte du behöver oroa dig

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

uz00x
0

Okej :) Det var det min förhopning var, har känt lite på henne inget känns konstigt och hon både äter och dricker som vanligt! :D