Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 612 ggr
Lexie82
0

Grävlåda, råd!

Jag har bekymret med mina dvärgisar att de envisas med att gräva ner sina skålar. Jag får byta vatten 3-4 gånger om dagen bara för att de skyfflar en massa spån över vattenskålen. Och med masssa så menar jag att jag får gräva fram skålen, och det trots att skålarna står på en träbricka.

Så nu tänkte jag prova att ge dem mycket mindre spån (bara ett par cm) som Bottenmaterial och istället ge dem lådor fyllda med spån som de kan gräva i. Jag tänkte fylla dessa lådor med spån blandat med rivet toapapper.

Vad tror ni? Bra eller dålig idé? Vore det bättre med bara spån i lådorna?

Jag tänkte använda barnsko-kartonger som lådor, med ett hål nedtill. Lådorna blir väl ca 1½dm höga. Räcker det med hålet nedtill eller ska jag göra en ramp så att de kommer åt att klättra i uppefrån? Ska jag ha kartongen öppen upptill eller ha lock med hål? Vad tror ni blir roligast för dem?

MaaariaS
0

Vad har du för Bur?tänkte om det går att ha vattenflaska istället för skål 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lexie82
0

Jag har akvarium. De tar inte vattenflaska. Men jag var mer ute efter råd angående grävlådan…

MaaariaS
0

#2 Tänkte om du kunde ha flaska och spån i hela akvariet 🙂Bara därför jag frågade 🙂Jag tror att dom skulle tycka bäst om att ha locket kvar på skokartongen men tänk på att göra små hål i locket så att det blir tillräcligt med luft där inne när dom gräver🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.