"Rädda" en hamster?
Jag hade bestämt mig för guldhamster eller vintervita/campbells nu i september* men så såg jag flera ensamma dvärghamstrar på blocket. Denna sötnos stal mitt hjärta http://www.blocket.se/vastmanland/Hamstern_Zelda_med_manga_tillbehor_55100403.htm?aw=1
Det kan vara att hon är aggressiv och inte kan bo med andra och har en stor fin Bur och säljaren är jättebra, men jag funderar på ifall jag inte borde köpa och "rädda" henne och ge henne en kompis och en stor Bur. Men jag undrar vad smittorisken är för robbar. Hennes päls ser ju inte ut att vara i tipptopp, men bilden är förstås dålig.
Vad tycker ni att jag borde göra? Jag har inte råd med en kompis till henne förrän i september om jag köper henne nu(måste skaffa mig Budget för eventuella veterinärbesök) och då kanske det inte finns robbar att få tag i(jag såg att en uppfödare hade ett par flickor till salu).
*Jag kunde inte bestämma mig så jag skrev upp mig på olika tigningslistor. De i färg jag föredrar som blir klara först hade jag tänkt köpa.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag har skickat frågor. Säljaren verkar ju seriös men jag blev blixtkär. Svårt att välja mellan denna och de kullar jag redan står i kö på…
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Den tjejen har försökt sälja Zelda länge, samt har för mig att jag sett att hon söker ny hamster :/
Samt säljer henne pga ont om tid, finns ute på fb massor.
Hon verkar inte super seriös i mina ögon. Du får se vad hon svarar osv helt enkelt sen tänka på vad som är bäst för dig också, om du inte helt har ekonomin och egentligen ska köpa annat så tänk efter hur du själv känner också :)
Arsatazz hamsteruppfödning
Som Cookio har sagt, hon har försökt sälja Zelda ganska länge nu.
Detta är ett "tröttnade på ett djur. VILL HA ETT ANNAT!!" fall.
Hon hade redan sålt henne, så då blir det nog annan hamster(rar). Hoppas hon såldes till någon seriös. Känns ju tokigt om hon söker efter annan hamster nu.
Jessica Jones (2015-)