Bur
Hej! Vilken Bur tycker du är bäst? Behöver hjälp :)
100x50x50 är ju minstmått i Tyskland. så Jag tycker att du borde ha det minst så stort, något akvarium kanske? annars så kan jag skicka en länk ifall du vill bygga något själv.
Strö in med ca. 15 cm strö eller mer för att hamster gräver väldigt gärna! :) har inga bra burar som jag kan säga eftersom jag tycker de flesta är för små.
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Jag tycker personligen att akvarium/terrarium är allra bäst, men duna burar funkar också väldigt bra. 🙂
Däremot så skulle jag aldrig använda mig av en gallerbur.
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Här kanske du kan få lite hjälp, http://hamster.ifokus.se/discussions/52c4584ece12c47142000667-vilken-bur-tycker-du-bast-om Eller så kan du använda sökfunktionen också ^^ Jag gillar allra bäst duna burar, då jag inte haft andra. Men skall skaffa IKEAs Detolf ( ett vitrinskåp ) hos mamma där jag bor mest av tiden och en IKEA samla 130L till pappas ställe, då den är bra och rymlig, samt ganska billig ^^ Akvarium är också ganska bra, bara lite tung att flytta och städa :) Så rekommenderar Mellan Dunan eller Maxi Dunan, IKEA Detolf, IKEA samla 130L, Akvarium och Terrarium =)
Jag rekommenderar duna fun burar och akvarium!
Duna fun burarna är relativt stora och har dessa burar till alla mina hamstrar förutom en, hon har ett akvarium 🙂
Akvarium är rymliga och lätta att inreda, man ser även hamstern lätt genom glaset vilket är mysigt att se hihi 😍
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#1 Om du har några bra länkar så får du gärna skicka! :)
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
#3 En varning, tydligen är detolfen är svår att göra ren i kanterna. Själv tycker jag att SAMLA från IKEA är bra. Billiga och enkla att tvätta.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#7 Tack för varningen! Det visste jag inte 😮 Går det inte med typ damsugare och / eller trasa?
TS: Sorry för trådkapning 😐
#8 Jo det ska gå, såg en video på youtube där hon städade sin detolf. Först tömde med skopa, damsög med en liten handhållen dammsugare (går säkert med en stor också ju) och sen torkade ur med fiberduk :)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag hade gallerbur först till min guldhamster men han trivdes inte alls för han ville bara ut ur buren, klättrade och skulle gnaga. Vet inte om det hade nåt om att han inte var van vid det men de funkade inte. Nu bor han i ett akvarium på nästan 100 cm och trivs utmärkt.
Så duna, akvarium eller terrairum skulle jag säg är bäst 🙂 Min lilla kinesiska dvärghamster bor i en gallerbur men ska byta när jag har pengar och tid. Där funkar det bra, han är ju en bra klättrare jämfört med guldisen som bara släpper när han ska ner. Dock så skvätter spånet ut så jag har satt papp på utsidan runt nästan alla sidor utom fram så han kan gräva riktigt. Men det skvätter ju ut spån ändå som hamnar lätt lite här och var i mitt sovrum där de är 😐
Så alltså gallerbur är inte det bästa valet direkt. Skaffa då duna om du kan istället tycker jag 👍 Hittade mitt akvarium på loppis för 100kr, finns även begagnade på blocket att hitta. Lycka till med letandet!
// Med vänliga hälsningar, Felicia 
~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~
#11 Kan du ta kort på akvariumet? Funderar på hur mycket som får plats :)
Akvariet är ca 97 cm x 40 cm x 40 cm. Nu har jag flyttat runt sakerna lite då och då, senast igår men ska göra rent buren om någon dag riktigt. Tycker det får plats hyfsat mycket, Elendel verkar ändå nöjd med det han har och får komma ut några gånger i veckan. Han sover ju mestadels 😉 Han har inte grävt någonting, bygger han så vill han ha toapapper. Han sover mest i pringlesröret, brukar sitta och titta ut och utforska osv. Men han är superlugn, jag är rätt nöjd med storleken av akvariet. Ska försöka använda utrymmet på nåt annat vis nästa gång 🤔😃

// Med vänliga hälsningar, Felicia 
~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~
Ikeas samla låda på 130 liter eller akvarium.
//Flöffo
Terrarium gillar jag 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
jag tycker akvarium ,terrarium ,samla och duna fun eller duna maxi eller duna muly
SVEA