Den bode i en transportbur...
Var idag och köpte nya grejer till mina fåglar och gick som som vanligt in och kollade på alla djuren ett djur som jag var halvt osäker på att de var en hamster (lite anorlunda färg och lite mer avlång med en lite längre svans (fof en stubb)
Den var otroligt fin men bode i en transportbur med enbart ett litet bo som hen precis kunde få plats i. Ville gärna köpa lillen men vet att jag inte skulle få det och har ju inte råd att betala för honom själv :/
Jag skrev i alla fall till affären och frågade varför han stod som han gjorde när det klart fanns plats till honom med en större Bur. Väntar just nu på respond…
Mår sjukt dåligt av att lämna den där. Har jag ingen respond imorgon sticker jag dit och köper den vare sig…
visste inte riktigt vilken grupp jag skulle skriva det i så ber om ursäkt om jag kommit fel…
Låter som en kinesisk dvärghamster om du frågar mig. Med förklaringen "lite längre svans men fortfarande stump"
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hum.. säker på att den var till salu då?
den kanske var inhyst tillfälligt för någon på tex semester. Eller satt i karantän för den varit riskutsatt för någon smitta?
Hoppas du får svar snart och kan tala om vad de säger! Du har förövrigt skrivit på rätt ställe då du tror att det är en hamster! Håll oss uppdaterade! :)
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#1 Kropsformen var sådär! Fast hittade inte den rätta färgen om man säger så :) den hade en riktigt fin brun färg som var i olika färger, lite som ränder från huvud till svan :)
#2 Det skulle det allt kunna vara, men om någon är på semester tas ju hela buren med, och att det var utsatt för någon smitta eller så tror jag inte heller så mycket på då den var den enda av sitt slag i hela butiken :) Den stod förövrigt precis bredvid en större Bur med dvärg hamstrar min förhopning är väll att någon sa att de skulle komma den och den tiden för att hämta upp den och att de har gjort det lättare för köparen eller något sådant. Men men, hoppas på svar snart, kommer uppdatera er! :)
Försök gärna smygfota ifall du behöver anmäla, även om du köper den.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Yes, får jag ingen vettig förklaring så blir det anmälda :) dåskalljag se ifall jag kan tabild imorgon! :)
Nu fick jag ett underbart svar från affären!
Hej! Trevligt att du kom och hälsade på oss. Ja, det var en nyanländ liten hamsterhane som en kund har beställt. Han kom idag och skulle egentligen åkt direkt till sin nya matte men hon fick förhinder och kommer i morgon och hämtar sin hamster. Naturligtvis får inte hamster eller något av dom andra djuren vistas i för små burar under någon längre tid. Efter samtal med hans blivande ägare då vi insåg att han blir hämtad i morgon istället så fick han allt lite och pilla med. Om du undrar något i framtiden så fråga oss gärna direkt så du kan få svar på dina frågor med en gång. Och samtidigt hoppas jag att alla våra kunder säger till om dom ser något som inte verkar ok så vi kan lösa det direkt. Men som sagt, denna hamster har ett nytt hem som väntar i morgon…
Vet ju att de normalt sätt värkar ha rätt go koll på sina djur, gillar affären rätt stort innan jag säg detta, vilket jag ännu en gång gör :)
Yes! :D Skaffar jag hamster (vilket jag mycket möjligt gör inom snar framtid) Så blir det dit jag åker, de känn ju väldigt bra där faktiskt! :)
Det var ju skönt att det fanns en sådan bra förklaring till buren! ett dygn i transportbur i väntan på sitt nya hem är helt ok i min mening. bara den får allt den behöver i den buren…. om det nu var en normalstor transportbur, typ kattbur etc.. den måste ju kunna röra sig där inne i alla fall…
Nej´,en katt hade inte fått plats, en kattunge i sina första veckor ja, men inte en katt, max 20cm åt alla hållen :o
ouch det låter ju som absolut minsta laget även för en transportbur stackars liten! Hoppas den blivit hämtad av sin matte i alla fall och fått komma in i en stor fin Bur nu!
#11 nej men hallå? Transport burar behöver ju inte alls vara särskilt stora eftersom dom är till för just; transport. En transport i samma storlek som en kattbur är, i min mening, en aningens överdrivet för en hamster.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#8 Fast innan du bestämmer dig för att köpa av djuraffär, tänk igenom riskerna och allt som det innebär. Du kan råka få en aggressiv hamster, en sjuk hamster etc. :/ Men sen så kan du lika gärna få en snäll och fin hamster :) Jag rekommenderar iaf uppödare.
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-