Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 390 ggr
Catalina_teodora
0

Honan kissar mycket :/

Nu har min hona fått andra kullen med 10 ungar . Min undran är om det är vanligt att hon kissar mycket. Både hennes toalett och sandbadet blir helt dyblöta, idag bytte jag de mer än 6 gånger :(. Kan det vara något fel på henne.(hon får mycket mat så som : broccoli, Barnmat, tomat, gurka, blomkål) . Jag kommer inte ihåg  att hon hade kissat så mycket med första kullen Ledsen

MVH/ CataFörlägen

Wellcraft
0

Kan vara diabetes.. Vilken art är det?
Hoppa över Barnmat, det kan innehålla mycket socker.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Catalina_teodora
0

#1 Hon är en rysk vintervit, hon fick ungarna för 2 dagar sen och tyckte att det var bra med Barnmat när hon ammar de.

MVH/ CataFörlägen

Wellcraft
0

Okej, ja då är ju risken inte lika stor, tänkte ifall hon var en campbell.
Vintervita ska klara av Barnmat, så du kan fortsätta ge det i liten mängd.
Avvakta & se, håll koll på honans allmäntillstånd.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Catalina_teodora
0

Barnmaten ger proteiner för henne också, annars vet ej vad jag kan ge ist. Hon gillar inte ägg osv..😐

MVH/ CataFörlägen

hanniees
0

Jag har också varit med om att en av min marsvinshona kissade mycket. Jag gick till veterinären och hon sa att det var urinvägsinfektion. Vi fick recept på antibiotika som vi gav henne och hon återhämtade sig. Så det kav vara en urinvägs infektion som har drabbat ditt marsvin.

Mina frågor till dig är: dricker hon ovanligt mycket? är kisset rödfärgat? märker du något tecken på att hon har ont när hon kissar? luktar kisset ovanligt mycket eller konstigt?

Jag tycker iallafall att du kan ringa och rådfråga en veterinär. särskilt om du märker något av dessa tecken.

Mvh Hanna:)

Wellcraft
0

#5 Detta handlar om en hamster.

#4 Du kan ge Barnmat. Ägg (rå äggula är toppen), kyckling, vitfisk (kokt), köttfärs (rått eller kokt), ris, potatis, broccoli & havregrynsgröt är doppen för digivande eller dräktiga honor.
Har du möjlighet så är zophobas det absolut bästa att ge, fulla med fett & proteiner - som behövs när hamstern har en kull, dessutom naturligt. Avliva zophobasen innan matning så den inte biter ungarna.
Är du rädd för levande insekter finns det även frystorkade syrsor.
Fastna inte så mycket på det här med proteiner utan fokusera på vad som är nyttigt & bra att ge (:

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Catalina_teodora
0

#6 Hon fick förut mjölmaskar men hon gillade inte, hon dödade de och lämnade kvar. Grejen är att jag skulle kunna ta henne  till en veterinär, men ungarna är bara 3 dagar och kan inte röra de bara byta mat,sand o vatten. Hoppas det är inte något allvarlig 😕

MVH/ CataFörlägen

Wellcraft
0

#7 Okej, men allt jag rabblade upp är bra att ge :)
Låt honan vara kvar hos sina ungar, det är nog ingen fara ska du se.
Håll som sagt koll på hennes allmäntillstånd & att hon äter, dricker och inte magrar av så är det nog ingen fara.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Catalina_teodora
0

#8  Hon äter väldigt mkt nästan hela tiden, det är nog för att hon har 10 ungar hon ska ta hand om hehe 😃 men tack så jätte mycket för hjälpen

MVH/ CataFörlägen

Wellcraft
0

#9 Det låter jättebra, varsågod! :) Lycka till med bebbarna

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund