Hamster iFokus

Hamster

Etikettminneslund
Läst 717 ggr
Tessan01
1

Till minne av Tofu

Jag tänkte göra en minnestråd för Tofu, min första hamster.

Fakta:

Född: Runt den 25-29 December 2013´
Död: Vet ej datum, men i slutet av Maj, 2014
Färg och kön: Creme Banded, Hona

Tofus historia;

Den 28.2.14, åkte vi till en djuraffär här på Gotland. Det var då jag fick min lilla älskade lilla Plutt, Tofu. Hon var född runt den 25-29 december 2013. Så hon var då ca 10 veckor.

Det var en stor kull hon kom ifrån. Massor av sötnosar att välja på. Jag har alltid varit svag för den färgen hon hade. Ett par av hennes syskon hade samma färg. Bland annat hennes syster, som min kompis köpte.

Redan från början, så var hon ganska tam. Allt var bra, och alla var nöjda.
Tills den dagen jag var tvungen att såva över hos min kompis, då mamma + bonuspappa var bortresta i 2 dagar. Då när jag skulle ge henne mat + mysa med henne den kvällen så när jag satte ner handen i buren. Sprang hon till mig och bet. Hon var tydligen väldigt stressad. Nästa dag när jag var lite skraj ennu så testade min kompis istället, men hon bet henne också.

Dagarna gick och jag testade flera gånger att lyfta henne, men det slutde alltid att hon bet mig. Efter flera veckor / en månad, så slutade jag testa att lyfta henne. Men endå, hade vi härliga minnen tillsammans.

Hennes död:

Runt den 27 Maj, 2014 så hade jag gjort rent hennes burar ( hon hade flera ihopkopplade ). När jag hade satt tillbaka henne i buren, glömde jag att sätta tillbaka rören som jag rengjort (😟). Sen gick jag ner och fortsatte med mina andra syslor. Eftersom vi höll på flytta just då, var jag säkert stressad, så jag glmde kolla att allt var på sina platser.
Så nästa dag var jag så dum, att bara gav henne ny mat & vatten. Utan att kolla till henne, då jag trodde hon sov.
När jag på kvällen skulle ta ut henne i hagen, märkte jag att hon var borta. Jag kollade varje Bur, tog ut allting osv. När när jag inte hittade henne, sprang jag ner till mamma med gråten i halsen och sa att hon var borta. Jag sade att katten vitog hand om hade kommit in och slått ner rören för jag hade inte mod att säga sannigen.

Det värsta var, att vi skulle flytta nästa dag ut från det huset.
Hon blev aldrig hittad i tid. Mamma sade aldrig till dom nya ägarna att min hamster var försvunnen. Så om dom såg henne, trodde dom säkert att hon var en mus, och sate ut råttfällor. Kanske hon dog i en sådan, eller så svälte hon ihäj.
Nobody knows!😭
Sorgen och schocken var stor, åt i principi inget. Dom 5 dagarna efteråt. Ibalnd åt jag lite pasta, ibland en macka. Men inget mer.

Fastän du var bitsk, så älskade jag dig! Komihåg det.
Saknaden är stor, min älskade lilla vän.  
Vila i fred, älskade Tofu! 🌈

Bilder på älsklingen kommer snart!

´

PS: Den här tråden kommer fungera som en bildtråd för henne också.

[TooLoover]
0

Blev så himla rörd :( Vila i frid Tofu!🌈

imsuchadiva
0

Usch vilken sorligt och hemsk historia! Men det är lätt hänt att de små djuren rymmer och de gömmer sig så himla fort. Förhoppningvis hittade hon något roligt gömställe.

Tessan01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bilder som är tagna påväg hem

Tessan01
0

En till…

Tessan01
0

En till…

Tessan01
0

En till…

Tessan01
0

En sista från den resan

Tessan01
0

Min lilla pälskling mumsar på hemmagjord godis…

Tessan01
1

Mums mer gurka, tycker hon…

Tessan01
0

"Jag. Ska. Komma. Upp. På. Den. Här." Tycker hon!

Tessan01
0

Tack ❤️ #1 & #2

Tessan01
0

Hon njuter utav kvälls solen…

Tessan01
0

En sista för stunden…

LillyAmanda
0

Så fint! Hoppas vi kan träffas snart så du får träffa min lilla. Styrkekramar till dig ♥

**//Amanda

Tessan01
0

Tack! #1 #2 #14 ja, det hoppas jag =) tack!

imsuchadiva
0
Tessan01
0

#16 Tack :)

tofflans
0

Vad fin hon var, vila i frid Tofu 🌺 Styrkekramar till dig Tessan ❤️

Med vänliga hälsningar, Victoria 😊

Tessan01
0

#18 Tack det värmer :)