Rör till guldisar?
Kan man ha rör till guldhamstrar?
Ja, om rören är tillräckligt stora. Jag tycker dock inte man ska ha plastsaker i buren, och rör är ofta i plast, så jag rekommenderar det inte.
Toarullar tycker dom flesta hamstrar är roliga. Är hamstern stor så kan man klippa upp rullen för att vara säker på att den inte fastnar.
//Jessie
Om dubehöver större rullar och känner nån som jobbar i storkök så är papprullen de har plastfolie på större i diameter. Den slänger de ju när plasten är slut så får du tag på en sån är det kanon. Annars tror jag pappröret från stora torky-rullar (du vet sånt där rosa papper man kan torka sig med) har större diameter. Går du i skolan kanske ni har sådant i träslöjden?
M enar inte riktigt att ha det i buren, tänkte mer att ha det som en kort väg mellan två burar. Hon ska isåfall ha en ganska liten bur (60x30x30) ihopkopplad med en större Bur. Tror ni att det går?
#3 Det är klart det går, i alla fall om burarna har så att man kan sätta fast rör (och du hittar/har rör som är tillräckligt stort).
Se till så att hamstern inte sover eller till och med bäddar i rören bara. Plast andas inte, så om hamstern drar in massa bomaterial eller spån/bottenmaterial i röret och sedan sover där, så finns det risk att den kvävs.
//Jessie
Tack för hjälpen. Tänkte göra lite som hoppinghammy gjort till sin dvärgis men inte lika långt avstånd mellan burarna.

Jag skulle i så fall välja ganska stora rör, som blir luftigare, typ såna här rör till stuprännor, de som är på 90mm http://www.plastmo.se/produkter/takr%C3%A4nnor/plast-takr%C3%A4nnor/vit/stupr%C3%B6r.aspx
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Pringlesrör?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

#7 Inte som förbindelser mellan burar, de är jättelätta att tugga sig ur.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.