Är hon döende?
De senaste veckorna har jag märkt att min ängel blivit "gammal". Hon har inte velat äta lika mycket, hon har sovit mer, inte sprungit så mycket i hjulet och satt sig i ett hörn och slumrat till när hon varit ute på motionsrundan.
Idag skulle jag ge henne ett pommes frites, vilket hon älskar, så jag krafsade lite i husets öppning - vilket brukar leda till att hon nyfiket sticker ut nosen.
Jag fick ingen reaktion, och blev lite orolig, så jag stack in handen och kände på henne. Förväntade mig att hon skulle sprätta till sådär som de gör om de blir väckta, men hon låg bara kvar. Märkte att hon var kallare än vanligt. Lyfte på huset och såg att hon låg väldigt platt och andades snabbt. Hon reagerade inte så mycket när jag klappade på henne. Brukar aldrig få klappa på henne utan att hon ränner runt och tycker det är irriterande att behöva vara stilla.
Det känns som det är dags att säga hejdå. Men jag vet inte helt säkert.
Åh stackars liten.😭 Det ser ju inte bra ut. Min hamster dog på det sättet (som jag hade när jag var yngre) Andades häftigt, blev stel i bakre delen av kroppen och sen tog det inte så lång tid. Är hon dessutom gammal så finns det inte så många andra utvägar. Min blev 5 år! *Tröstekramar*
Hon är inte jättegammal. 1 år och 8 mån ungefär.. Men det är ju lite olika beroende på hamster.
Tyvärr ser det ut som det. Sorligt :( Styrkekramar till dig, Cafesinner!
Låter som det är dags att ta farväl av din vän :(
Åh vad synd. Min hamster dog nyss och innan hon dog var hon sådär svag och kallare.
Åååh, stackars liten 😕 Hände samma med min lilla Ernst tyvärr, styrkekramar till dig ❤️
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack alla, ni är så fina <3
Nu är lillskrutt ännu kallare, men har fortfarande lite reflexer i ögonen. I'm so sad :< Klippte en filt till henne ur en handduk så hon slipper frysa.
Lilla Macy, hon är ju så fin. Hoppas stenhårt på att hon piggar på sig, annars att hon slipper lida och kommer till Yuki i hamsterhimlen. Kram på dig!!
Tycker du ska åka till veterinären så snabbt som möjligt och antingen avliva henne än att hon ska logga där och lida. Hände samma sak med min lilla pojke. Men styrke kramar till dig, detta är det tråkiga med husdjur men hon har säkert haft ett underbart litet hamster liv ♡
MVH Sara
#10 - Det är inte bättre att åka till ett stressigt väntrum + klinik + spruta i magen + främmande dofter och ljud osvosv än att hon får somna in i sin egen Bur i lugn och ro. Hon verkar inte lida, mer än vad kroppen automatiskt gör när man slumrar in på grund av ålder,
Håller med dig, det är inte kul men samtidigt vet man inte hur mycket hon lider och hur länge hon har gjort det. Du säger ju själv att det pågått en tid. Du får göra precis vad du vill, men jag hade gett henne vård eller hjälpt henne att somna in snabbare.
MVH Sara
Hon har inte varit sådan här "en tid". Hon har börjat bli gammal det senaste bara. Inte lidit. Hittade henne så här i morse/fm och jag tycker det är bullshit att dra en stackars liten krake till veterinären när hon redan ligger och är halvdöd.
"Gett henne vård", vadå vård, det var liksom dags nu, kroppen hade bestämt sig. Vad skall veterinären göra för en hamster som blivit gammal och dör av ålder?
En stor läskig spruta i magen är inget jag vill orsaka något djur om det finns alternativet att somna in själv i en trygg miljö. Snälla sluta prata om det här nu.
😕asså nu fattar jag ingenting, jag försöker skriva snällt till dig, önskade dig lycka till och allt, jag bara berättade vad jag tyckte (det är väl de denna sidan går ut på, att få höra allas åsikter och alla har inte samma) plus att jag respekterar dina åsikter. Och jag förstår dig, hur du tänkte och allt. Och jag menade absolut ingenting dumt!
MVH Sara
Låter ungefär som du anklagar mig för att ha orsakat henne lidande. Låt oss släppa det.