Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 511 ggr
Mr.J
2014-08-01 00:10
0

fundering kring hamster

Så…för ca lite mindre än 1 månad sen så köpte jag och tjejen 2 hamstrar (Hoff och Oreo) för att våran egen hamster(Jolt) vart väldigt ledsen när hon förlorade en kompis hon hade boende hos oss, 

Så vi tänkte låta de 2 nya bo i samma Bur då det är lag och bra för dom, efter ett tag började dom dock bråka rätt häftigt och är separerade nu, NU till det aktuella

En av dessa hamstar (Oreo) är extremt nervös och ängslig, så fort tjejen försöker göra nånting så skriker hon och gömmer sig, hon bits även mot henne.

Hon är även nervös runt mig, dock mindre då jag kan lägga in handen till henne och hon biter inte, Får även stryka henne lit ibland.

Så, Problemet är att jag jobbar tyvärr på annan ort på veckan, min fundering gäller om hamstern klarar med att veckopendla med mig eller om det blir för mycket press, Det jag personligen tycker är att det känns som en dålig idé just då hamstrar är känsliga och jag vill inte äventyra hennes hälsa. Samt även att hon kommer vara ensam mellan 6-16

Det positiva är i bästa fall om jag spendera mer tid med henne.

Nån som vet om detta är möjligt? min spontana känsla är att det är en dålig idé

Scorpio97
2014-08-01 00:15
0

Beror på hamstern skulle jag säga. Vissa har inga problem med att pendla och flytta till olika ställen, medan andra blir väldigt stressade. 

Köpte ni från djuraffär?

//Jessie

Mr.J
2014-08-01 00:38
0

tack för snabbt svar, jo tyvärr blev dessa köpta från djuraffär, läste på sent att det är bättre kontakta uppfödare direkt