Hjälp!
Hej jag köpte en guldhamster hona för ungefär 1 månad sen från djurmagazinet och har försökt att få henne tam men det fungerar inte och hon och jag har inte riktigt klickat så vet ni något som kan hjälpa henne att få henne tam snälla hjälp.
Har du prövat att ge henne godsaker? Prata med hamstern när du närmar dig, och ha handen i buren, så att hon får vänja sig vid din hand, och känna din lukt. Om hon inte alls fokuserar på dig, så kan du kanske flytta henne till en tom samlalåda, och låta henne springa omkring där i, när du har handen nere på botten. Jag har sett några göra så när dom ska tämja en hamster.
Hur stor Bur har hon? Har hon ett eller flera gömställen? Hon kanske inte känner sig trygg?
Det jag gjorde med mina möss som kom otama från djuraffären var att jag satte mig i duschen med dem(badkar är nog bättre, bara så att de inte rymmer), satte ner dem och väntade tills de blev nyfikna. De hade ju inget bättre att ta för sig än att börja klättra på mig och acceptera mig. Ta med en godisbit och vänta tills den kommer fram.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Min guldhamster Aron som jag har nog tog hela 6 mån att få ordentligt tam. Vid 4 månader räknade jag honom som hyffsat tam…aldrig varit med om liknande, men alla är väll olika.
Hon har en stor samla låda och många gömställen har gett henne godis pratat med henne haft henne i badkaret m,m men det funkar inte:( och om jag stoppar ner min hand i buren så vill hon inte vara på handen typ som om hon är rädd för händer men ska försöka att få henne tam.
som en sa ha ner handen i buren varje dag och lägg liten godisbit i handen så den måste klättra upp på handen. kanske just när den ska ha mat kan man göra det. sen är det bara att ha handen i buren flera gånger varje dag . till slut vänjer den sej mer och mer.
min mail_: mideria.silverhill@live.se
har facebook också

Jag brukar tipsa mina köpare om att gärna plocka upp hamstern med typ en låda eller hushållsrulle till att börja med, och så sätta den i sitt knä, så får hamstern komma ut och bekanta sig på sina egna villkor.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Sätt dej nånstans typ badkar(där hamstern inte kan rymma) och låt hamstern bara undersöka dej utan att du tar i den,gör så varje dag så ska du se att den blir tam om ett tag🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jag hade min i en hage där jag själv satt…så han var nära mig hela tiden även om han inte ville att jag skulle ta i honom. Tillslut blev han så nyfiken så han började klättra upp på mig och sakta men säkert kunde jag då försiktigt lyfta ner honom. Jag hade han även i ett hamstersäkrat rum där jag la mig ner på golvet och nyfiken som han var så sprang han upp och ner på mig ^^
Tack för tipsen ska göra allt för hon ska bli tam men det går framåt :)