Stressad hamster mamma (Min första kull)
Hej!
På fredag morgon (25/7-14) kom 8 st (?) små hamster ungar till jorden. Såg att det var så många då jag matade mamman. Men igår var det ju värsta åskovädret här och idag när jag matade mamman och hon gick iväg så låg bara 3 små bäbisar där. Alltså är 5 uppätna. Men nu till själva saken; snart kommer det antagligen ett nytt åskoväder, ser ut så på himlen iaf. Men då är jag orolig för att hon kanske äter upp dom 3 bäbisarna som är kvar. Så jag funderade på om det går att flytta över ungarna i en egen Bur, värma på en vetekudde och sedan låta den svalna lite och sedan lägga den under spånet och lägga ungarna där på. Och sedan börja mata dom med nappflaska istället. Är detta möjligt? Vill ju inte att ungarna far illa.
Tacksam för svar, med vänlig hälsning, Wilma.
Tycker du ska låta dem vara hos mamman. Tror inte det beror på åskan att hon äter upp dem. Hon blir nog mer stressad av annat som kan störa henne, eller så är det så enkelt att det kan vara fel på dem eller att hon inte var redo. Hur gammal är honan?
Tror inte det är en bra ide. Dom kommer förmodligen inte klara sig utan sin mamma, när dom är så unga.
Nä vad skulle det vara som strörde annars menar jag /: går bara in till henne när hon ska matas och få vatten samtidigt, inget mer. Honan är 5 månader.
Hmm okej :( trist att hon är så dum o bara äter upp dom då :(