Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 576 ggr
Emi&Musse
2014-07-26 13:11
0

Hamster värme

Hej! Jag undrar vad man ska göra åt en hamster När det är varmt för den! Kan man typ spreja vatten på den (LITE) eller kan den bli sjuk då? Jag har läst att de kan dö av Värmeslag, så det vill jag ju undervika med min lilla älskling! 

Tacksam för svar!!!!!!!!

Fiona1234
2014-07-26 13:13
1

Du ska inte spruta vatten :) Du kan lägga kylklampar på sidorna av buren med handdukar om, lägga flaskor med iskallt vatten i buren/frysa in flaskor och sedan lägga in i buren, sen så kan du också ställa in sandlådan/sandpottan i frysen :) Du kan ge mycket gurka eller vattenmelon tex :) Sen så kan du ställa in en fläkt men inte så att hamstern står i drag, du kan även öppna fönstret om du har ditt rum i skuggan, eller flytta in buren i det svalaste rummet :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Emi&Musse
2014-07-26 13:15
1

Tack! jag ska se vad jag kan göra!!!! #1

The Idizen
2014-07-26 17:49
0

Jag har mörkläggningsgardiner för i rummet där hamstrarna är nu, det släpper inte in solen lika mycket. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Ulltussa
2014-07-26 22:39
1

Jag ställde mina små i källaren, där är det runt 19 grader hela tiden. Så om du har tillgång till en fin källare så kan du ju alltid ställa ner den lille där! Lägg en eller två mattor under buren mot golvet bara så att det inte blir för kallt åt tassarna ^^

Mvh Mikaela