Tror inte man behöver gör något med den, förutom att ta ur hyllplanen och städa ur den såklart :)
Ett tips är också att köpa en på blocket, då du kan få den billigare än på IKEA. :)
Visa gärna bild om du bestämmer dig för att skaffa en.
Det finns ett hål i en av sidorna som är tänkt för belysning. Det behöver täckas över på något sätt, det är ca 4 cm i diameter. Jag använder brickor och bultar. Sen behöver du ju bygga ett lock.
Jag tänkte också på D. Buren förut ;) men fick ett problem då kanterna ( toppen och botten) är några cm större en skåpet. Och hade tänkt ha Ikea expedit med 8 fack under men den var för liten. Annars skulle hela buren hängt på glasen. Men om du har nåt bra underlag så går det absolut. Tänkt bara på dom få cm som ändorna är större ;) komihåg att inte sätta fast dörren om du inte kommer ha det som lock. Om du inte har hög inredning så behöver du inte ett lock.
jag använder mig utav en sån, och det är en dröm Bur. det är dom dom säger att där är ett hål. annars är der inget speciellt att tänka på. och om du ska dela av den är det väldigt lätt, har två fack i min :)
#4 har du nån bild ?
Har bilden på datorn så lägger upp när jag är inne på datan
#6 har du nån bild
#4 hur gör du för att dela av den, vad använder du?
Min pappa fixade med en tjock planka som inte gick att gnaga igen. Och så sågade han ut på hörnorna på den. så det passade precis, men man fick pilla lite för att det skulle i. Problemet med det är väll att glaset spänner sig lite. Men annars funkar det utmärkt.
Tack för svaret och bilderna, ser jättefint ut!