Jag har blivit med hamster!
Hej! Här sitter en lycklig tjej bakom skärmen och skriver ;). Jo jag har fått hem en liten guldhamster på 7 veckor, och jag har några start frågor, låt det vara hur löjliga frågor som elst, men jag har läst på massa olika trådar och hemsidor ;) 1. Hur gammal ska hamstern vara innan den får ett Hjul? 2. Jag fick inte med nån övergångsmat (uppfödaren glömde totalt av det) så hur ska jag säkrast vänja honom vid nya fodret? 3. Hur ska jag få honom att ändra lite från att vara nattdjur till att vara vaken lite på dagen istället? Som sagt han är väldigt ny så han håller såklart fortfarande på att vänja sig vid allt nytt. Tacksam för svar! :)
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Hej och välkommen! Va kul med hamster! Grattis! 1. Jag tror det är ca 4-5 månader som tycks vara bra 2. Vet du vilken mat han fick där? Om du har samma så är det bara att kära på. Min hamster klarade sig galant då hon var från djuraffär, så jag fick ingen övergångs mat. Sen kan du ju fråga uppfödaren saker. Hon/han kan säkert svara på dom ( med glädje ) 3. Jag lyckades aldrig med det/jag behövde inte göra så mycket/jag glömde det ;) men att leka med han på dagen så han är trött på natten och vaknar på morgonen. Typ så :D Ursäkta mig för råddigt inlägg :P Hälsa honom och välkommen som sagt! Vill du slänga in en bild på honom? Mvh. Tessan
Några namn förslag förresten? Det är en hane :) black and yellow!
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#1 tack för svaren, javisst kan jag det.
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Va fin han är! Här är några. Zam / Sam ( engels uttal ) Sam Junior Leo Pikaboo ( älskar det xD ) Kommer nog säkert på mera :)
Haha tack, vilka söta namn :D har tänkt lite på Asterix och Lopple Men jag vet inte, kan inte bestämma mig :/
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Kosmo
Luxor
Bollen :) (kom på det eftersom han är ihopkrypen på bilden) 😃
#7 tack hihi, ja han är så söt! :P
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
Hej,
grattis till hamstern! :D
I och med att #1 var lite osäker med ålder för Hjul kan jag berätta hur det ligger till 🙂 Det rekommenderas att inte ge ett Hjul före 5 månaders ålder :) Om du har en guldhamster så köp inte vilket Hjul som helst, gärna en större typ av plast Hjul isåfall med runt 25-30 cm i diameter. Minimått är typ 18 cm, men man bör absolut ha ett som är minst 20 cm i diameter. Det kan skada deras ryggar om det är mindre :)
Jag är inte så säker på hur det ligger till med dvärgar ifall det är en dvärg du har xD
Med Vänlig Hälsning Tindra
Medarbetare på guldhamster.ifokus
-Toulouse Cola Fanuel-
#4 Nämen vilken sötnos 😍
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
#9 tack så mycket för ditt svar! Det är en guldhamster :) #10 hihi visst är han *^*
»♛❣❣Hälsningar❣♛«
#11 Ja, riktigt charmig liten en 😉
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag har bestämt mig för att han ska heta, härmed döper jag dig lilla ahmster till: Hyssopus officinalis (Isop), Han fick bli uppkallad efter en krydda han😃
»♛❣❣Hälsningar❣♛«