Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 452 ggr
Oliviaaa
2014-06-16 19:36
0

rasthage

hej!

jag har en dvärghamster som är ca 1 år. jag brukar rasta henne i en annan tom Bur en gång om dagen.

här kommer frågan, hur länge ska man rasta hamstrar för att de ska ha de bra osv, och hur längre brukar ni rasta era hamstrar?

tacksam för svar 🙂

Scorpio97
2014-06-16 19:43
0

Beror på hamstern.

Min får springa av sig i en tom duna, eller gräva i en transportbur fylld med spån och hö. När han känner sig nöjd så försöker han klättra på väggen som är närmast mig (sitter alltid bredvid och håller koll). Ibland kan det handla om fem minuter, och ibland några timmar. Men generellt blir det väl en eller två timmar.
Sen händer det nån gång ibland att jag inte har tid att ha honom ute så länge som han vill, och då brukar han vara ute lite längre dagen efter istället.

//Jessie

Oliviaaa
2014-06-16 20:03
0

okej tack för svar! #1

fler?

Ulltussa
2014-06-16 20:29
0

Mina två får springa ute i en hemmagjord rasthage i trä som står på golvet, den är större än båda deras burar tillsammans. Där får de vara i minst en timme varje dag var, brukar försöka ha dem ute i 2 timmar var men hinner inte alltid. Nu har ju inte jag dvärghamster utan guldhamster, har ingen koll på vilka behov dvärghamstrar har när det gäller tid i rasthagen tyvärr. Men som #1 säger så beror det nog på individen ^^ men jag har som tummregel minst 1 timme varje dag men gärna längre! Brukar även sitta brevid och prata med dem samt plocka upp dem när de vill så får de springa runt på mig en stund, blir härlig kvalitetstid med de små!

Mvh Mikaela