Kärlek från första ögonkastet
Min dotter har en kärlekshistoria att berätta. Hon och jag var till Arken Zoo bara för att köpa Foder åt en mus och en hamster vi hade redan och vi skulle inte ha fler. Men så hör jag min dotter ropa ifrån hamsteravdelningen. Mamma, mamma titta hon vill bo hos oss. Hon var såld från den stunden. Men jag sa Nej. Varje vecka i 3 veckor gick vi upp och hamstern bodde då kvar och dottern och hamstern fick bra kontakt och hamstern skulle bara upp och helst ut. Men jag sa frekvent Nej. Men en dag brast mitt hjärta och jag ville överraska dottern på morgonen. Så jag fixade en Bur och ställde i vardagsrummet med en lapp som berättade att vi skulle ta hem den lilla. Väl sagt och gjort. De är nu oskiljaktiga och hamstern somnar hos henne och är med på äventyr med hinderbanor mm. Ikväll så hörde jag höga pip med långa mellanrum från buren. Och det är inte att hon är förkyld. Utan hon piper när hon är ifrån min dotter. Det är så rörande att jag var tvungen att filma. Hon piper bara när min dotter precis gått ur rummet. Som för att säga….kom tillbaka jag saknar dig. En hamster brukar inte uttrycka sin längtan på det viset och det är bara hon som gör så. Helt otroligt att jag var tvungen att dela med mig av min historia.
vad gulligt att de blivit så kära i varandra båda två! ❤️
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här
Ja underbart
vad guligt