Guldhamster sökes + några frågor
Hejsan allihopa, som en del har läst så gick min hamster bort förra veckan. Jag skall till Finland över hela sommarlovet och när jag är på väg tillbaka tänkte jag då köpa en ny hamster. Så jag undrar om någon guldhamster uppfödare hade tänk ta en kull som blir leverans klar ca 9-17 i augusti 2014, för då är jag påväg tillbaka till Gotland från finland.( menar nån av dom dagarna där emellan. vet inte exakt vilket datum ) Och hälst mellan stockholm och nynäshamn/oskarshamn ^^
sen har jag har några frågor om hur det är med decinfiering av buren och all tillbehör då en ny hamster skall flytta in i hennes gamla Bur. Så vilket medel tycker du är bäst för att decinfiera Bur + tillbehör?
Och lite om transport. Jag har en 3 delad Bur sommin förra hamster hade. Jag tänkte om jag skulle ta min mini duna att ha som en transport Bur, tror ni det går? Och vad bör man tänka med inredningen? Vad jag har hört, massor av spån, inget tungt hus som kan skada henne, gurka så hon får vatten utan vattenflaska, kanske lite mat utspritt i buren så hon har nåt att göra. Något mer?
tack för svaren i förväg ^^
Hej! Tråkigt det som hände din hamster, beklagar verkligen 🌺
Jag får två kullar i sommar, som blir leveransklara runt juli/augusti, men kan ha kvar tills du vill/kan hämta. Finns i Stockholm/Haninge 🙂
Pm:a så berättar jag mer, snart kommer en ny tråd ang en ny planerad kull jag kommer få.
Virkon är det bästa, så kör på det! Finns nog hos apoteket och granngården tror jag.
Ja, precis. En miniduna vore bättre att ha, sen så som du skriver, mycket bomaterial, inget tungt som kan ramla på hamstern osv. Men som sagt, skicka ett pm om du har frågor/intresserad 🙂
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jag kommer få en kull som kommer vara leveransklar den 24 augusti. Klicka gärna in på min hemsida för mer info: http://slugawoo.wix.com/slugawoo
När det kommer till transporten så har du redan tänkt på det mesta när det kommer till miniduna som transportbur
För övrigt brukar jag rengöra mina grejer med grumme :)
Mvh Miranda
Slugawoo's Guldhamsteruppfödning
Okej tack för svaren #1 och #2!
#2 Tyvärr så är 24 lite för sent för mig då skolan har redan börjat och har varit hemma på ön, men tack för sitt svar iaf!
#1 Skall PM:a dig strax ^^
Förresten, jag har ett par hus av trä, vad göra med dom? Inte väl tvätta dom eller?
#3 Jättebra 😃
Du kan frysa in dom för att vara på den säkra sidan, fast det dödar bara insekter och annat, papovan stannar ju kvar om det är det du tänker på 😐
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus