Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1974 ggr
YellowKiwi
0

Vilken bur är bäst?

Hej!

Funderar på att köpa guldhamster efter några år utan. Vilken typ av Bur tycker ni är bäst? 🙂

Ulltussa
1

Jag gillar maxi dunaburar och de största Samla lådorna (finns på Ikea) Samla lådorna är väldigt lätta att inreda!

Mvh Mikaela

YellowKiwi
0

Tack!

Ulltussa
0

Inga problem! Lycka till med din framtida hamster :D

Mvh Mikaela

BlackandBlue
1

jag rekomenterar oxå de största samla lådorna :D även de största duna buren ;) akvarium o terarium är bra med (Y)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

YellowKiwi
0

Tack till er båda :)

#4 Vad har man för lock på en samla låda?

BlackandBlue
1

#5 jag har gjort träramar med nät till mina men vet att folk har köpt locket man kan köpa till o skrurit ut en stor bit (endel nästan hela) delen av locket o satt fast nät ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Lilahnee
0

Jag köpte ett begagnat 250 liters akvarium för 500 kr, funkar utan tvekan bäst! Slipper man galler och plastgnag om man har en hamster som lätt blir uttråkad trots daglig "utevistelse".

Scorpio97
2

Akvarium/terrarium, samla, duna - i den ordningen tycker jag (: Galler tycker inte jag man ska alls.

//Jessie

Evovva
0

Jag har gallerbur, duna Bur och akvarium. Men rekommenderar helt klart akvarium. Har hela tiden tyckt om min stora galler Bur och gör det fortfarande. Men det klättras mycket och gnags också. Duna buren gnags det också på men inte akvariet.

Så helt klart är akvarium bäst. Finns billiga att köpa både här inne o på blocket. När jag får råd ska jag köpa ett akvarium och sälja de andra burarna.

Alexxiis
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis som de ovan redan har skrivit så rekommenderar jag akvarium/terrarium eller en samla Bur! 

Jag bifogar en bild på hur jag gjort med 2 stycken samla lådor till min guldhamster. Det är väldigt smart då det tar lika mycket plats som att ha en då dom står över varandra!

M.L
0

Vad är det för mått på den största duna buren?

YellowKiwi
0

tack för alla svaren!

Evovva
1

Har du bestämt dig vad du ska ha för Bur ännu?? Skämtar

YellowKiwi
1

Funderar på samla, känns smidigast :) Men samtidigt låter akvarium väldigt bra, men mycket dyrare

Evovva
0

Nackdelen med samla är att de kan gnaga sig ur det kan dom inte göra ur akvarium. Fördelen är att de är relativt billiga. Men kollar du här på säljes så hittar du flera billiga akvarium som är stora och rymliga.

Scorpio97
0

Om man kollar runt brukar man kunna hitta billigare akvarium, som har någon liten spricka och därför inte håller vatten. 

Ett akvarium är ju dessutom stabilare än samla (:

//Jessie

Evovva
0

Om du går in här på sälj och köp så är det någon som heter Julip som säljer akvarium billig. Hon finns i Stockholm. Vet inte var du bor men värt att kolla.