Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 748 ggr
Moaleosmamma
0

Hamster till barnen

Hejsan! Mina barn snart 6 och 9 år vill ha hamstrar. Vad rekommenderar ni? Pojken vill gärna ha en svart. Tänkte ha två st tillsammans. Hur fungerar det? Givetvis inte olika kön då vi bara vill ha två och inte massa bebbar 😂😂

Fiona1234
0

Guldhamstrar, helt klart! De är helt och hållet underbara, iaf mina hihi :) Guldhamstrar ska inte bo tillsammans, då de är solitära, men dvärghamstrar ska bo 2 och 2 förutom kineser :) Pm:a så kan jag berätta mer om du vill veta mer om guldar :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Lexie82
0

Ska ni ha två tillsammans i samma Bur så lär det bli en dvärghamster, för guldhamstrar ska bo ensamma.

Det finns fyra raser av dvärghamstrar; rysk vintervit, campbells, roborovski och kinesisk. De har lite olika egenskaper och personligheter.

Jag har fått för mig att vintervit är den som är mest sällskaplig, men den finns inte i så många färger (finns inte i svart).

Jag skulle tipsa om att ordentligt läsa på om de olika typerna innan ni bestämmer er.

Tänk framförallt på att dvärghamstrar har ganska mjuka bröstkorgar och kan lätt bli skadade om man håller dem för hårt. Så fundera över om dina barn är gamla nog att hantera dem, det kan ju bara du som förälder avgöra.

chokladtassen
3

Rekommenderar två guldhamstrar i var sin Bur.

Dom är inte lika små och tål mer om man säger så. Tycker också att dom blir tamare. 🙂

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Vaniljhumla]
3

Du kanske borde vänta några år?

Sara1214
4

Och varför ska hon vänta några år?-__- 

läs på så mycket du kan. mycket står på Svenska hamsterföreningen. Jag rekommenderar dvärghamstrar. För att barn brukar inte vara så försiktiga och de vet inte vad som är rätt och fel gällande djur. Guldhamstrar FÅR inte träffas. Speciellt inte killar. De bråkar tills någon dör. Detta har hänt att mina 2 smitit till varandra och börjat bråka. Och jag är ändå 14 år och VÄLDIGT erfaren av hamstrar. Det kan hända vad som helst. Mina hamstrar har också bitti mig när jag hållt i en och sedan tagit upp en annan direkt efter. Så då måste dina barn tvätta händerna varje gång de hållit i en hamster och sedan bara ha ute en i taget. Då är det bättre att du tar 2 dvärghamstrar som du köper från en uppfödare och var med hela tiden när de ska gosa eller ta upp deras hamster. För det är ditt ansvar och var noga med att säga det till dina barn. Jag hjälper dig gärna med mer information. det är bara att skriva till mig i PM. :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[Ingunn_1969]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Campbells är trevliga, lätthanterliga och trivs bra ihop, de finns i många färger, bland annat svart:

Mvh Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

Sara1214
2

Där har du ju perfekta hamstrar TS. Iof kan ju inte jag veta det men de kommer från en uppfödare och jag antar att det redan är tama? Eller #6 ? Jag kan gärna hjälpa dig med letandet efter rätt hamstrar som redan är tama och snälla. Det brukar också vara bättre att köpa lite äldre hamstrar. Kanske 2 stycken som är ca 8 mån.

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

[Ingunn_1969]
1

#7 Ja, de är tama och snälla, de är ca 5 månader gamla, jag fick dom i retur från en familj som inte kunde ha de kvar. De letar nytt hem! Med vänlig hälsning Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com

musicbieber
0

Men va söta!!! Hade jag haft plats med fler djur hade de vart perfekt. Men Ts vilka undrrbara ungar♥