Illaluktande hamster. Sjuk?
Hej.
Hade precis en genomgång av min guldhamstertjej och tyckte att något luktade konstigt.. Hela hon stinker! 😢 Hon luktar liksom surt på något sätt..
Har aldrig varit med om detta med någon av mina hamstrar tidigare. Hon har ren Bur, kissar i sin toa som jag byter varannan dag. Hon har tvättsand och toa-lätt som Bottenmaterial. Hon äter och dricker som vanligt och är just nu ute och springer i sin boll, på hennes egen begäran.
Kan hon vara sjuk? Ett bad tror jag inte min lilla dam skulle uppskatta särskilt mycket…
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.
Guldhamsterhonor kan lukta rätt mycket när dom brunstar (:
Hur gammal är hon?
//Jessie
Oj, glömde hälften.
Det kommer inte endast från underlivet eller munnen vad jag kan känna, det verkar snarare komma från pälsen/huden. Är så orolig :( Samtidigt är hon ju pigg och beter sig som vanligt.
Hon brukar inte lukta såhär vid brunsten så det är knappast det heller.
#1 ca ett år är hon!
Jag tror att hon brunstar som #1 sa, då brukar de lukta lite extra för att hanarna ska känna lukten. Hade du honor förut?
Och man ska absolut inte bada hamstrar, de han få en förkylning och dö.
Om hon är pigg och fin i hullet i övrigt skulle jag inte oroa mig så mycket utan avvakta :)
Hon har aldrig luktat såhär tidigare 😭 Det är en lukt jag aldrig känt från henne förut.
Nej såklart inte, men skulle hon ha fått något riktigt äckligt i pälsen måste jag ju få ta bort det med lite vatten. Skulle några droppar vatten döda dem skulle knappast arten ha överlevt.
Jag hoppas verkligen att hon bara ändrat doft under brunsten eller nåt, även om det låter osannolikt.
Ja jag har haft honor förut.
Läste livmoderinflammation :( Kan det vara det? :(
Om du är orolig så ring en veterinär och rådfråga.
#8 Jag tänkte göra det imorgon, tänkte kolla här under tiden.
Någon som har erfarenhet av livmoderinflammation? Blir de trötta och sega eller beter de sig som vanligt?
Du kan annars gå till djuraffär, då det är gratis, men om de inte vet kan du då gå till vetrinär. Men nu vet jag inte om det är akut..
Jag gav det en dag och körde en extremrengöring av buren, och vad hittade jag i hennes sovhus? Bitar från ett kokt ägg som jag gett henne flera dagar sedan.. Den lilla hjärncellen
Jag gav det en dag och körde en extremrengöring av buren, och vad hittade jag i hennes sovhus? Bitar från ett kokt ägg som jag gett henne flera dagar sedan.. Den lilla hjärncellen
Hahahaha! Ojdå! Då förstår man! 😂