Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 697 ggr
[hasselmusen]
2014-05-08 20:23
0

Hmm...

Jag har tittat och sett att galler Bur inte är något bra alternativ. Som jag förstår det är det pga gallergnag, att de klättrar och ramlar ner eller smiter. Men denna Bur ser ganska rymnings säker ut och den har inga höga höjder utan våningar. Tror ni den kan passa??? http://www.teddytassen.se/webbshop/hamstermus/hamstermusburar/burar/hamster-musbur-sky-895.html PS. Det ska vara en "semester" Bur.

Fiona1234
2014-05-08 20:26
0

Den är väldigt hög, köp en duna eller samla istället :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Evovva
2014-05-08 20:31
0

Näe jag skulle aldrig köpa den. Den inbjuder till att klättra men då även risken att ramla ner och slå sig. Bättre med större bottenyta och lägre på höjden. Tips är ett akvarium. Man kan fixa gallertak på

[hasselmusen]
2014-05-08 20:34
0

Hur kan de ramla? Det är våningar på 15cm??? Men jag tänkte som er en duna är inte super dyr och man kan enkelt ta med den. Har nu en mini duna som kommer vara semesterbur men vi kanske ska skaffa två guldhamstrar istället och tittade bara snabbt på den (::)

Evovva
2014-05-08 23:13
0

Får inte upp någon förstoring men med burar där det finns klättermöjligheter är alltid en risk att dom ramlar ner och skadar sig. Ser ju ut som om alla plan är av galler och då kan man inte ha strö och ramlar dom så gör dom illa sig. Sen är det lätt att dom fastnar om hyllplanen är av galler med ben eller tassar och skadar sig. Jag skulle inte satsa på den.

Som jag skrev sist. Satsa hellre på ett begagnat akvarium med stor botten yta.

Evovva
2014-05-08 23:32
0

Finns ett billigt akvarium för 250:- på blocket. Akvarium för gnagare 112L mått: 80x35x40 cm.

Akvarium 112L samt Kaninbur

Säljes av Isabella. 8 maj 14:41. Finns i Stockholm.

Lexie82
2014-05-09 00:20
0

#3 Ska inte guldhamstrar bo ensamma?

Evovva
2014-05-09 08:56
0

Jo guldhamstrar ska vara ensamma och dvärghamstrar minst 2.

Lilahnee
2014-05-09 09:51
1

#6 Fast hon skriver ju att hon kanske vill ha två guldhamstrar och inte att de ska bo tillsammans…. Utan just för att hon ev. ska skaffa en till behöver hon en till semesterbur utöver den hon redan har. Läs ordentligt! 

Jag har också två guldisar men har dem ju i varsin Bur såklart…..

Lilahnee
2014-05-09 09:53
0

Med semesterbur tycker jag man kan ha lägre krav än på en ordinariebur storleksmässigt, så en till miniduna blir nog perfekt :)

Lojs
2014-05-09 11:29
3

Jag tycker den ser ok ut för fallriskens skull. Däremot har den ju andra nackdelar, till exempel om den får laglig höjd när hyllplanen ser ut som de gör. 

Sedan är jag inte så förtjust i galler som hyllplan, hade jag haft en sådan Bur så hade jag lagt papp från pappkartonger på hyllplanen så att hamstern inte behöver gå så mycket på galler. Och med hyllor finns ju alltid risken att hamstern bestämmer sig för att göra bo på ett högre hyllplan och kissar där så att det blir äckligt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

mocchino
2014-05-09 14:33
1

Tänkte precis samma som Lojs att hyllplanen i galler är inte så tassvänligt att gå på utan det gör nog för för små hamstertassar att gå på. Vet att det är olagligt att ha gallerhyllplan till tex chinchillor så man tycker väl att det borde vara samma för hamstrr men det kanske inte är lika vanligt så det kanske inte finns någon lag mot det. Enligt mig borde det finnas till alla djur däremot. Tänkt dig själv att bara få gå på tex stenar, inte så mysigt för fötterna. ;)

// Nathalie

[hasselmusen]
2014-05-09 20:37
0

Jag kommer inte köpa den! :)

Evovva
2014-05-09 21:10
0

Om du kan tänka dig såg jag även här på iFokus billiga akvarium till hamstrar.

Dvärgvädur
2014-05-09 21:12
0

Jag har en dunabur som "semesterbur". Om jag vore du skulle jag satsa på en till mini duna 🙂

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus