Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 974 ggr
Cireea
1

När köpare inte kan ha kvar hamster

Jag har inte tidigare stött på köpare som inte kunnat behålla en hamster som dom köpt från mig men nu har en köpare hört av sig och säger att hamstern kan inte stanna hos dom på grund av allergi. Jag kan ju tyvärr inte ta tillbaka honom då jag redan nu har platsbrist så det enda hon kan göra är att sälja/skänka honom själv och jag försöker givetvis hjälpa henne.

Det känns så fruktansvärt att inte kunna ta tillbaka hamstern som inte ens är två månader gammal 😕 

Hur brukar ni göra? Ta tillbaka de hamstrar som ägarna själva inte kan ta hand om eller hjälper till att sälja dom vidare?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Imasy
4

Som uppfödare, oavsett vilket djurslag man har, måste man nog ha i åtanke att man kanske måste ta tillbaka djur man sålt. Sen är det väl så klart tråkigt att det inte funkar alla gånger.

Kan man absolut inte ta tillbaka djuret själv hade jag försökt hjälpa till att hitta ett nytt hem/jourhem.

Cireea
2

#1 Självklart har jag haft i åtanke att kunna ta tillbaka djur och har alltid varit beredd att göra det. Sen att det kom i en sån oläglig tidpunkt att jag absolut inte har plats var ju dock synd då jag gärna tar tillbaka djur som inte kan stanna hos sina ägare..

[Ingunn_1969]
2

Jag tar alltid tillbaka djur från mig som de nya ägarna inte kan eller vill ha kvar, dock får de inte tillbaka sina pengar. Har jag fullt så gör jag plats, hamstrarna får bo i en tillfällig Bur eller låda tills de antigen hittar nya hem eller tills det blir plats i en ordinarie Bur. Med vänlig hälsning Ingunn www.snogatanshamsteruppfodning.com

Lojs
0

Tidigare har jag haft i min köpeinformation att jag köper tillbaka oavsett ålder på djuret och anledning till omplacering. Jag har ett helt rum till mina hamstrar så det finns alltid plats för en extra Bur någonstans även om jag har många djur själv av någon anledning. 

Men numera tar jag inte alls tillbaka sålda djur tyvärr, för att inte riskera att få hem papova om de skulle råka ha vänner med smittad hamster eller liknande. Det jag gör nu är att jag hjälper till med annonsering för omplacering, och annan hjälp som kan behövas, eventuell transport eller liknande. 

Det känns jättetråkigt att inte kunna köpa tillbaka sålda djur, men jag vågar inte nu när det finns papova i djuraffärerna.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zvintos
0

För mig beror det helt på situation. Om jag kan så tar jag tillbaka hamstern, om inte så kan jag hjälpa till att omplacera om de vill. Tidigare tog jag tillbaka om de ville, men nu när jag bestämt att inte ha några fler hamstrar när gammelman vandrar vidare, hjälper jag i sådana fall till med omplacering.

Cireea
2

Jag har eventuellt hittat en ny köpare åt hamstern så på så sätt känns det bättre. 🙂

Det du säger, Lojs, är ju helt sant. Nu i papovatider måste man vara ännu mer försiktig än tidigare så att ta in hamstrar hur som helst är ju inte att föredra.