Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4550 ggr
jentrjenny
2014-01-05 21:32
1

Transportbur

Hej!
Är det någon som har bra tips på transportburar till en guldhamster? Hur stora bör dom vara? Kan man göra en själv av en liten samla låda eller liknande? Nån som har en bild att visa på sin transportbur? :)

Fiona1234
2014-01-05 21:46
0

Petboxar är bra, jag har dock endast en transport Bur till 6 hamstrar… men det är en vanlig transport Bur, en typ oval formad :).

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Tipsi3
2014-01-06 09:38
0

Var själv inne på det här med SAMLA låda som transportbur, men såg sedan att de små varianterna är för låga, hamstrars burar/transportburar ska ju helst vara 20 cm höga (minst) och sen blir de nog inte så säkra att bära runt på, svårt att göra handtag mm… Finns ju säkrare transportburar att köpa på internet/ i djuraffärer och så… Upptäckte nu att jag har kvar en transportbur, som ovanståendes , typ formad som en oval! ;)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

jossa5
2014-01-06 11:46
0

Jag använder petboxar till mina djur. Tycker dom är bäst. Bär dock inte omkring dom i sina handtag, utan har gjort en väska till dom. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jentrjenny
2014-01-06 12:38
0

Då verkar petboxarna bäst :) #3 vad är det för väska du har gjort? Kan man bära buren i en tygkasse annars kanske?

jossa5
2014-01-06 15:17
0

#4 Ja, har sytt den i fleece, med kartong i botten. Men ja, tror nog du kan bära i en tygkasse. Vet att dom som har många djur med sig brukar använda ikea-påsar och bära i. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Lol V Stein
2014-01-06 17:54
1

Jag har en transportbur som heter Pico, den funkar bra tycker jag. Har fyllt den med Carefresh, så min hamster brukar gräva ner sig när det är läskigt att resa. Finns bild här: http://animail.se/transportbur-pico-23x16x17cm.html

Rebornbabyn
2014-05-04 11:19
0

#6 Har du en guldhamster? Vilken storlek tycker du passar bäst till guldhamster?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

fiore
2014-05-04 14:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en likadan transportsbur som #6 från ferplast i storlek medium.
Rätt bra storlek tycker jag, inte för stor och inte för liten. Hög är den också så jag kan lägga i en massa rivet toapapper eller något annat mysmaterial. Min hamster tycker inte om att kunna se ''livet'' utanför sin Bur och föredrar därför en dunabur med hög botten, då passar en sån transportsbur till min hamster bättre än någon genomskinlig petbox :)

Bra grepp, otroligt säkert lock och en snygg transportsbur!

Bild från Google

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

Rebornbabyn
2014-05-04 15:43
0

#8 Vad bra! Hur lång är den då? Kan du visa någon bild när din hamster är i den? =)

Lol V Stein
2014-05-04 15:55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Ja, jag har en guldhamster och jag har den storleken som jag länkade till i mitt tidigare inlägg, 23x16x17 cm. Min hona har vuxit sig ganska stor, så skulle jag köpa en ny transportbur skulle jag köpa storleken större än den jag har idag, i alla fall om jag skulle frakta henne längre sträckor. 

Enda som jag tycker är dåligt med den är att locket inte stannar uppe, utan man måste hålla locket uppe med ena handen när man ska lägga i hamstern. Annars är det en toppenbur. Bifogar en bild där man ser min hamsters storlek i förhållande till transportburen så du kan ta ställning till vilken storlek du vill ha.

Rebornbabyn
2014-05-04 16:08
0

#10 Okej tack så mycket! Tror att jag köper storleken större isf eller en petbox.

fiore
2014-05-04 16:32
0

Får skicka in en bild med hamstern Baloo i den ikväll, han är rätt ung och fortfarande ganska liten (7 månader) Glad

don't let anyone destroy your happiness Pussmun