Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 750 ggr
The Idizen
1

Blödande tass

Hej, för ungefär en timme sedan så tittar jag in i min hamsters Bur och ser att hon har fastnat med sin ena tass i sin leksak. Min mamma fick ta i sönder leksaken satt hon kom loss utan att skada sig ännu mer.

Nu hänger tassen och det är blodigt och rött. Har tagit ut allt hon kan klättra på i buren, och så har vi tvättat såret.

Har även lagt en filt över halva buren satt hon ska få lugn och ro. 

Hon har både ätit, druckit och lekt så därför väntar vi lite med veterinär eller vad tror ni? 

Jag är jätte orolig för henne, kommer hon att klara sig tror ni? Kan jag göra något mer för henne? 😭

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

CalippoTwisterTulo
1

Har du någon bild?

The Idizen
1

Nej, tyvärr kan se om jag kan ta sen men låter sötnosen vila nu. ❤️

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

fuzzie
2

Jag tycker att ni ska åka till vetten direkt! Om hon blöder och tassen hänger och är röd så är det jätte viktigt att någon veterinär får kolla på den! 

Dessutom så tycker jag att ni ska slänga leksaken eller eventuellt montera bort den sak som skadade hamstern så detta inte inträffar igen.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

[[dvärgkaniner]]
0

min dvärghamster hona fastnade i gallret och då tog jag lös hon och då var foten svullen

[GeeGee]
0

Ja åk till jourhavande djursjukhus som har öppet. Hamstrar har inte så mycket blod i kroppen så det räcker med att förlorar väldigt lite blod innan de får blodförlust och avlider på grund av detta. Så ja ni kan göra mer, åk in nu