Lära hamsterunge dricka ur flaska?
Nu är det såhär att jag har ju en liten kille här hemma som jag tagit hand om helt själv sedan han var ca 10 dagar. Eftersom han inte haft sin mamma som lärt honom använda flaskan för att få vatten, hur ska jag gå till väga?
Han bor ju i en en transportbur just nu eftersom han behöver värme från en värmedyna så han har inte sådär superstor yta att springa på så därför valde jag att inte sätta ner en skål utan satte dit en flaska..
Någon som har tips på hur han kan lära sig eller kommer det av sig själv tids nog?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Följer detta då jag har en vuxen som vägrar flaska och bara ska ha skål..
Ha både och i lådan så kommer det tids nog. Kanske visa med fingret på kulan så det kommer droppar när han är där. De lär sig, det gjorde min hona som var uppfödd med vattenskål.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Jag har en hamster som bara haft skål innan men sedan köpte jag ny Bur till henne och där va det en inbyggd vattenflaska, hon hatar vattenflaskan och sliter och drar i den men tar jag bort den tycker hon hållet är intressant och biter i det istället så jag är tvungen att ha den där ändå, utan vatten då hon blir alldeles blöt av att stå och dra i den. Men din är såpass liten så du märker nog vad han föredrar, ha båda så lär han sig nog :)
#3 Har sett att vissa har satt för hålet med en bult eller träbit som de skruvat dit, det kanske vore något för dig?
Hamstrar luktar sig till vatten och när de är stora nog hittar de rätt med flaskan. Vid 3v dricker alla ungar från flaska vare sig det är guld eller dvärghamster. Nu är din ensam men borde inte spela någon roll. Jag skulle kört med flaska och skål till att börja med och ta bort skålen efter ett tag och studera så hamstern får i sig vatten med flaskan.
de kommer aoutomatiskt när de undersöker dem! jag hände i en vattenflaska dan de började gå run1 så tog det några dar sen innan de började visa intressa för den ;)
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Jag satte en liten,liten klick jordnötssmör på tippen av vattenflaskans pip och det har funkat på mina hamstrar, Hoppas det löser sig:)
.
oj, det blev fel, min dator är lite jobbig
Jag lockade med godis framme vid pipen så att han "råkade" slicka i sig lite vatten varje gång :) jag gjorde det ca 2-3 gånger om dagen i ca 5 dagar, sen fattade han galoppen :)