märklig händelse
Nu nåste jag berätta något skumt som hände nyss.. Jag skulle mata mina campbells som vanligt och helt plötsligt springer det en bebis i buren. När jag byter burar så byter jag ofta bara hörnen dom kissar i och hela buren varannan vecka. Och skulle byta idag då var denna lilla Filur där. Hon hade ju bott ihop med en hane när jag köpte henne men trodde aldrig de tog sig.. men tydligen gjorde de det ändå. Jaja någon som vet färg på denna lilla?
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Oj, det var ju lite konstigt :o Men söt bebis ;) Skulle säga black men är inte så bra på färger på dvärgar :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Men du vilket sött litet "misstag"!!
En till bild :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Black umborouse ser det ut som :)
Kappukeki
Nej så söt!
Men den lille är ju säkert 14 dagar gammal, har du inte sett den sen den föddes alltså? Hur ofta tittar du till dina hamstrar om du missar en sådan sak?
Men snälla, mina hamstrar har ungefär 1-2 dm tjockt lager spån i sina burar. Och jag byter hela burarna varannan vecka annara tar jag ut hörnen dem kissar i. Och eftersom bebisen måste legat nergrävd långt ner och kommit upp när ögonen öppnades så har jag missat den, den är superliten. Och den är nog inte 14 dagar utan skulle mer gissa på 10/11 dagar kanske. Kalla mig oansvarig om du vill men jag tar väl hand om mina hamstrar. Dessutom har dem stor Bur så om dem legat nergrävd behöver jag inte alls sett den. Skulle nog inte du gjort heller i demna situation.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Jag kollar alla mina djur noga varje dag, vilket man bör göra. Sak samma om den "bara" är 10/11 dagar, du borde sett den tidigare.
Så du menar att du gräver runt i dina djurs burar varje dag och letar efter bebisar som kan vara gömda?
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Det skulle inte behövas då jag vet när mina djur är dräktiga och sen ser jag det på mina djur iom att jag håller på med dem varje dag ;)
Men nu var de ju så att när jag kom fram och skulle hämta henne så sa uppfödaren att hon ev kunde vara dräktig men efter att de gått ca 3 veckor och inga bebisar komna så antog jag att de inte blev något. Sen höll jag inte på med dem så mycket för ville dem skulle få bo in sig ordentligt och dessutom var dessa mina första dvärgar så visste inte riktigt hur man såg att hok va dräktig. Och eftersom de bara var en bebis så var hon antagligen inte så stor. Klart jag har koll på vilka ddjur som är dräktiga hos mig och blir de hos mig. Men detta var ett udda fall där inte uppfödaren hade så stor koll när hon blev parad heller.
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
I rest my case!