Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 723 ggr
Cireea
1

Tips - Stödmata unge

Hittade en av ungarna i min nuvarande kull alldeles kall och svag i buren, mamman brydde sig inte alls om honom och verkade helt enkelt ha stött ut honom från boet. Bestämde mig för att värma upp honom och mata honom och oj vilken fart det blev i honom. Nu har han fått en egen liten Bur i form av en transportlåda och under den har jag en riskudde. 

Någon som har tips på hur det här ska gå så bra som möjligt? 

Han blir 2 veckor på fredag och jag har insett att jag måste köpa en filt eller liknande som värmer upp sig själv då jag inte kan vakna varannan timme för att värma riskudden i två veckors tid… 

Just nu matar jag honom med havregrynsgröt, ärtor, majsvälling, ägg, sallad och gurka.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[NicciHanni]
0

Vad fint av dig, stackar sliten.. kan du inte ha transportlådan vid ett element? :)

Cireea
1

Det var min första tanke men våra element har knappt någon värme nu då det börjar bli varmare ute 😕

Olivia8383
0

Finns det inte värmefiltar att köpa som du kan sätta i timer? :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Cireea
0

#3 Beställde en nu ikväll men den kommer inte förrän nästa vecka så hela helgen blir ju att kliva upp och värma upp honom. Fast det är det såklart värt om han överlever! Gör allt för den här lilla killen 🙂

[NicciHanni]
0

Elektonikprylar kan ju bli rätt varma också annars finns det ju fristående mindre element. När solen värmer på under dagen kan du ju ställa honom vid fönsterbläcket.lampor finns också, av typen halogen. :)

Cireea
3

Första natten avklarad och det har gått jätte bra trots att jag vaknat varannan timme för att värma kudden och var fjärde timme för att mata honom. Trött är jag men han är värd det här 😍

Killen äter som han ska och är aktiv till och från, precis som han ska vara. Hoppas bara att det fortsätter såhär bra. Det borde ju båda gott eftersom han överlevt natten 🙂

: )) kram
0

Kaosarn!!! Du är awesome!!!!! Så fin med djur!!!! Love it!!!!!!!! : )))))))))) hoppas verkligen att allt kommer gå bra : )))))))))

Hjärta

Cireea
4

Habanero har återhämtat sig och växer för fullt nu, en sån enorm skillnad på bara ett par dagar 😃Blir så glad för hans skull! 

Nu till det tråkiga… hittade hans bror Chili som var lite uppsvälld runt magen i förrigår. Igår levde han fortfarande men lite svullen. Trodde det var svällmage och vet av erfarenhet att jag inget kan göra så avvaktade. Idag har han svällt upp lite mer och det var då jag insåg att … det här är inte svällmage. När bebisarna har svällmage dör dom på max 24 timmar och han har levt så mycket längre så jag kände på honom och *suck* han var kall och svag. Precis lika mager som Habanero var när jag hittade honom. 

Tog ut Chili och jäklar vad han bet i mina fingrar efter mat. Han har alltså inte ätit på ett tag. Jag matade honom med majsvälling och la honom i den mindre buren som nu har värmedyna under tillsammans med sin bror. Jag hoppas innerligt innerligt innerligt att Chili också ska återhämta sig. Hans mage är svullen och enligt vad jag tror så har hans kropp gått in på svält då han är alldeles mager. Kände till och med hans revben..så illa är det. 😢

Håll tummarna för Chili nu..hoppas han ska återhämta sig! Håller stenkoll på honom. Just nu håller vi få upp värmen hos honom och sen ska han få mer att äta.. lite i stöten så han inte får i sig för mycket åt gången utan kroppen ska få vänja sig med mat.